Opasan TikTok izazov zaludio tinejdžere
Snimka zaslona: TikTok

Opasan TikTok izazov zaludio je tinejdžere na društvenoj mreži, a troje ih je završilo u bolnici. U pitanju je takozvani Benadryl challenge.

U izvješću Dječje bolnice Cook iz Forth Wortha, iz Teksasa, troje tinejdžera je u svibnju hospitalizirano zbog predoziranja difenhidraminom, lijekom poznatijim kao Benadryl. Osoblju su priznali da su ideju dobili nakon što su gledali videa na TikToku u kojima je rečeno da mogu halucinirati ako konzumiraju više tableta.

Jedna od pacijentica, 14-godišnja Rebekah, predozirala se nakon što je popila 14 tableta usred dana.

“Bilo je strašno. Halucinirala je, a puls joj je bio 199”, rekla je njezina majka Katie koja ju je odmah odvezla na Hitnu.

Rebekah je zaprimljena nakon što su nalazi EKG-a bili zabrinjavajući, ali srećom joj se stanje popravilo tijekom noći. Neće imati ozbiljne zdravstvene posljedice zbog svog nepromišljenog postupka.

Pedijatrica Gina Posner pojašnjava za časopis Health da Benadryl djeluje bezopasno, ali može uzrokovati zdravstvene probleme kad se iskorištava.

“Uzimati ga u većim dozama je loša ideja”, upozorava.

TikTok izazov
Foto: Pixabay

Što je uopće Benadryl?

Difenhidramin je antihistamin koji se uglavnom koristi za liječenje alergija. Može se koristiti i kod nesanice, simptoma obične prehlade, drhtanja u parkinsonizmu i mučnine. Koristi se oralno, injekcijom u venu, injekcijom u mišić ili se nanosi na kožu.

“Njegove nuspojave su ubrzan srčani puls, suha usta i oči”, kaže dr. Robert Weber.

Prema uputi o lijeku, djeca u dobi od 6 do 12 godina smiju piti jednu tabletu svakih četiri do šest sati, a starijima od 12 preporučuje se jedna do dvije tablete svakih četiri do šest sati. Djeca mlađa od šest godina Benadryl ne bi smjela konzumirati.

“Djeca su pod posebnim rizikom od predoziranja, ali to ovisi o njihovoj dobi i veličini. Ista doza koja nema posljedica po odrasle za djecu može imati brojne negativne nuspojave. Moguće je i da će mlađa djeca reagirati potpuno drugačije na lijek od tinejdžera”, pojašnjava pedijatrica Ashanti Woods.

Kod prekoračenja doze može se pojaviti vrućica, vrtoglavica, zamućen vid, mučnina, povraćanje, nesvjesnost, povišen krvni tlak, halucinacije, napadaji, srčani udar, moždani udar i smrt.

Lijekovi poput ovog mogu biti opasni i ako se konzumiraju s drugim lijekovima za ublažavanje boli, prenosi Index.