Kada dakle Isus ugleda majku i učenika kojega je ljubio gdje stoji pokraj nje, reče majci svojoj: »Ženo, evo ti sina!« Zatim reče učeniku: »Evo ti majke!«

Rimokatolička crkva (srodno njezinoj sestri sa istoka) ima nevjerojatno razvijeni kult Marije, majke Isusove, do mjere da su joj dani božanski atributi, poput ‘Nebeska kraljica’ i ‘Suotkupiteljica’. Jedan od aspekata ovog marijanskog kulta je doktrina njezinog ‘duhovnog majčinstva’, tj. toga da Marija nije samo mati Isusova, već i ‘duhovna Majka svih nas.’ Međutim, kada čitamo Bibliju, na njenim stranicama ne nalazimo ništa što bi ovu doktrinu potkrijepilo. Drugim riječima, rimokatolički vjernici se moraju oslanjati isključivo na kasniju tradiciju kao izvor ovog učenja. No, kada žele svoja nebiblijska uvjerenja opravdati pred biblijskim kršćanima, katolici se ipak trude koristiti Bibliju. Obično posežu za nekolicinom biblijskih stihova koje nevješto pokušavaju predstaviti povoljnim za ovo i druga učenja o Mariji. Čini se da se Ivan 19,26-27 najčešće koristi u obranu doktrine ‘duhovnog majčinstva’:

Kada dakle Isus ugleda majku i učenika kojega je ljubio gdje stoji pokraj nje, reče majci svojoj: »Ženo, evo ti sina!« Zatim reče učeniku: »Evo ti majke!«

Nerijetko su mi, pri raspravama, Rimokatolici citirali ovaj stih, pogotovo dio »Evo ti majke!«, i pri tom govorili kako je upravo tu Isus uspostavio to da je Marija majka njegovim učenicima. Međutim, ovo je tipičan primjer opasne prakse vađenja stihova iz konteksta kako bi podržali neko naše uvjerenje. Kada ovo radimo, mi Bibliju podređujemo sebi, a Boga gradimo prema svom liku, umjesto da činimo obrnuto. Kako bismo imali pravilno razumijevanje ovih stihova, moramo sagledati kontekst odlomka u kojem se oni nalaze, a i kontekst cijelog Pisma. Također, moramo razumjeti kulturne prilike toga doba.

Kontekst konkretnog odlomka

Ivan 19,25-27 kaže:

A kod križa Isusova stajahu njegova majka i sestra njegove majke te Marija, žena Klopina, i Marija Magdalena. Kada dakle Isus ugleda majku i učenika kojega je ljubio gdje stoji pokraj nje, reče majci svojoj: »Ženo, evo ti sina!« Zatim reče učeniku: »Evo ti majke!« I od onog časa uze je učenik u svoj dom.

Dakle, što se događalo? Isus je umirao na križu i pred sobom vidio svoju majku i nekolicinu svojih sljedbenika, mahom žena, a jedini muškarac među njima bio je Ivan. Moramo razumjeti da u kulturi toga vremena žene nisu bile samostalne kao danas, već se o njima netko morao starati, inače bi bile osuđene na glad ili na prostituciju. O njima bi se obično prvo starao njihov otac, a zatim muž, a u slučaju muževljeve smrti to bi obično bio sin ili neki drugi rođak. Isus je bio Marijin prvenac, a kako se pri biblijskom opisu Isusove službe Marijin muž Josip u Evanđeljima više ne spominje, logično je zaključiti da je Josip tada već bio preminuo i da je Isus imao odgovornost brige o majci. Na svom samrtnom času, kao odgovoran sin, vjeran starozavjetnim uredbama o poštovanju roditelja, Isus je svoju majku na čuvanje povjerio svom najvjernijem sljedbeniku Ivanu. U stihu vidimo kako je Ivan onog časa Mariju uzeo u svoj dom, kako bi se o njoj starao kao o majci. Dakle, nema nikakve osnove za reći da je ovo bilo učinjeno s namjerom da se uspostavi doktrina Marijinog ’majčinstva’ svih vjernika.

U kontekstu ovog odlomka primjećujemo još jednu činjenicu koja na ovo vrlo jasno ukazuje. Kao što smo spomenuli, pod križem nisu stajali samo Marija i Ivan, već je bila prisutna nekolicina drugih žena. Da je Isus htio uspostaviti doktrinu ’sveopćeg majčinstva’, jasno bi rekao ’Djeco, evo vam majke!’ Međutim, kako se obratio specifično Ivanu, koji je reagirao time što ju je prihvatio u svoj dom, jasno je da je ovo jednostavno opis jedinstvenog povijesnog događaja, poput mnogih drugih u Bibliji, i ne predstavlja obrazac za novu doktrinu, već nam samo govori da je Isus, čak i u trenucima smrtne agonije, brinuo za svoju majku i time u svemu do kraja bio poslušan Zakonu.

Jedan pomalo bizaran argument za tumačenje Ivana 19,27, koji mi je jednom prilikom bio upućen, jest taj da je »Evo ti majke!« rečeno u sadašnjem vremenu i u drugom licu jednine, te se Biblija izravno obraća meni kao čitatelju, i zapravo je ovo poruka upućena svim vjernicima svugdje. Ovo se lako logikom može pobiti, jer Pismo ima bezbroj rečenica koje su gramatički izrečene na isti način, te ako bismo ih sve prihvatili kao da se odnose izravno na nas, dobili bismo jako bizarne doktrine. Uzmimo recimo Ivan 2,4 koji kaže ’Što ja imam s tobom, ženo?’ Kako da ovo primijenim na sebe? Ili npr. Hošea 1,2, gdje  kaže ’Idi, uzmi sebi ženu bludničku…’ Znači li to da se moram oženiti bludnicom? Naravno da ne. Ovo su primjeri specifičnih izjava, danih specifičnim ljudima u specifično vrijeme (prva se odnosi upravo na Mariju), i nisu univerzalni obrazac za važne doktrine.

Drugdje u Pismu

Jedna od osnova tumačenja Pisma je da se svaka važna doktrina mora potvrditi na nekoliko nezavisnih mjesta u Pismu, inače smo u opasnosti da stihove izvlačimo iz šireg konteksta Biblije. Primjerice, mormonska sekta koristi 1. Korinćanima 15,29 kako bi opravdala svoju praksu krštavanja u ime mrtvih, što je u najmanju ruku bizarno. Kada razmatramo temu Marijinog ’majčinstva’, primjećujemo da se ono nigdje drugdje u Pismu van ovog stiha ne spominje. Dakle, kako niti jedan od novozavjetnih pisaca (ni Petar, ni Pavao, ni Juda, ni Jakov, ni Ivan, koji bi ovoga valjda morao biti najsvjesniji budući da je s Marijom živio) ne nalazi za potrebno da u svojim poslanicama ovo ikad spomene i ovu doktrinu objasni i razradi, logično je zaključiti da ova doktrina za njih nikada nije ni postojala. Sveti Duh bi se svakako postarao da se ovo dobro zabilježi, da je zaista bilo važno.

Na kraju, trebamo primijetiti Isusov odnos prema Mariji drugdje u Pismu i usporediti ga s odnosom koji je imao sa svojim nebeskim Ocem. Prvo, on Mariju nikad u Pismu nije nazvao ’majko’, već ju  je oslovljavao sa ’ženo’. Poznavaoci grčkog nam govore da oslovljavajući Mariju sa ’ženo’ Isus ovdje nije bio nepristojan, kako bismo to danas mogli protumačiti, već kažu da je izraz ’ženo’ zapravo po značenju u kontekstu obraćanja bliži našem izrazu ’gospođo’ ili čak ’draga ženo’. Dakle, u pitanju je izraz koji izražava razinu poštovanja, no svakako ne održava emotivnu prisnost koju bi označio izraz ’majko’. Ako uzmemo u obzir da je Isus za nebeskog Oca koristio aramejsku riječ abba, koja bi bila ekvivalent našoj riječi ’tata’ (Marko 14,36), vidimo da je svjesno naglašavao intiman duhovni odnos s Ocem, a da takav odnos s Marijom kao majkom nigdje nije prikazan, jer nam takav primjer nikada nije želio ni dati. Ovo potvrđuje i događaj opisan u Marku 3,31-35:

Dođu tada braća i majka njegova. I stojeći vani pošalju k njemu da ga pozovu. I mnoštvo sjeđaše oko njega. I rekoše mu: »Eno te vani majka tvoja i braća tvoja traže!« I odgovori im govoreći: »Tko je majka moja ili braća moja?« I osvrnuvši se uokrug na one što su sjedili oko njega, reče: »Evo majke moje i braće moje! Jer tko izvrši volju Božju, taj je brat moj i sestra moja i majka.«

Isus je ovdje vrlo jasno objasnio da su njegovi majka i braća svi oni koji čine Božju volju, a ne oni koji su Mu to po krvi. Isus je imao idealnu priliku da Marijino ’sveopće majčinstvo’ ovdje istakne, a on ga je, nasuprot tome, isključio, relativizirajući čak i njenu poziciju kao njegove majke. Ne treba isključiti mogućnost da je Isus kada je ovo govorio, kao i kada se Mariji van toga obraćao sa ’ženo’, čak i bio svjestan da će se u kasnijim stoljećima razni poganski koncepti pokušati uvući u kršćanstvo, između ostalog i kult božice Majke, te je ovdje jasno definirao tko su u duhovnom smislu njegovi majka i braća.

Zaključak

Kada citirani stih iz Ivana 19 sagledamo u užem kontekstu poglavlja, kao i u širem kontekstu Pisma, shvaćamo da doktrine o ’duhovnom majčinstvu’ nema ni u promilima. Ovo je jako važno razumjeti, jer jasno pokazuje da je rimokatolička doktrina Marijinog ’majčinstva’ zapravo hereza, koja je uvedena tek u kasnijim stoljećima i pozajmljena iz poganskih kultova božice Majke. Danas milijuni ljudi diljem svijeta idu u propast slijedeći ovaj kult, a pojedini epicentri ove histerije, poput Međugorja, posebno intenzivno zavode mase. Štogod vaše osobno iskustvo bilo, morate ga propustiti kroz filter Pisma. Ako mu ne možete naći osnovu u Pismu, budite sigurni da nije od Boga. Marijino ’duhovno majčinstvo’ svih vjernika svakako spada pod ovu kategoriju.

Autor: Aleksandar Jovanović

16 Komentara
Najnoviji
Najstariji Najviše ocjenjeni
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare
saša
9 godine prije

Također se iz mog odgovora vama Alekse daje iščitati da je sveti Luka bio apostol. On je bio evanđelist, ne apostol, no suštinski to ne mijenja ništa.

Saša
9 godine prije

Poštovani Aleks,

Prvo, smatram pomalo žalosnim da u vremenima sveopće ateizacije čovječanstva bilo koji iskreni kršćanin i Kristov sljedbenik svoju energiju troši na denuncijaciju Rimokatoličke crkve ili pravoslavnih crkava. Ja sam hrvatski domoljub, državotovorac, hrvatski nacionalist (u onom pozitivnom smislu riječi), međutim uvijek ću kao kršćanin braniti pravoslavne crkve pa i SPC od bilo kakvih napada ateizma jer je ateizam, valjda se slažete tu sa mnom, jedan od najvećih zala koje je Sotona podmetnula narodima.

Drugo, u prethodnom postu samo govorio o američkom ‘kršćanskom’ propovijedniku Daveu Huntu. On odista u svom dokumentarcu o RKC (https://www.youtube.com/watch?v=ODa2K1hJF3o) navodi, i to vrlo eksplicitno i nedvosmisleno, kako u Otkrivenju apostol Ivan u ženi koja jaše zvijer vidi ništa drugo doli – katoličku (ili pravoslavnu) Mariju, dakle Blaženu Djevicu Mariju koja, kako Hunt suludio i odvratno podmeće, nije biblijska Marija, nego, po njemu, neki demonski entitet!

Dakle, u ženi, koju mu je Krist odredio za majku (Ivan 19,25-27), a riječ je baš o toj Mariji jer RKC ili pravoslavne crkve štuju baš tu i takvu Mariju, dakle biblijsku Mariju, apostol Ivan kasnije u Otkrivenju, po Huntu, vidi zapravo službenicu Sotone. Nevjerojatno!

Sve da je i točno što vi tvrdite da termini „majka“ i „sin“ u Ivanu 19,25-27 nemaju neko dublje simboličko značenje, zar nije demonski i od samog demona ženu – koja ima, suprotno od onoga što vi govorite, baš zapaženu ulogu u evanđeljima (sic!) i koja je Krista začela po Duhu Svetom (točno tako se navodi u Evanđelju po Luki 1,26-38) i rodila ga i koju je sam umirući Krist na križu poslao svom dragom apostolu da se brine o njoj kao o majci (ako samo to, a ne i nešto više) – nazivati demonskom službenicom koju će taj isti apostol kasnije u svojim poznim godinama u viđenju vidjeti kao službenicu Sotone?

Treće, sve da je i točno da je bespotrebno zagovorništvo kod Krista, ja ne mogu zamisliti da bi bilo koj sin bio ljut i bijesan jer poštujete i volite i njegovu majku. I ne mogu vjerovati da bi Krist bilo koga osudio na vječni pakao jer ste za života voljeli i štovali i njegovu majku!

Četvrto, Bog je čovjeku da slobodu da propituje mnoštvo stvari, ali molim Vas nemojte o katolicizmu suditi iz napisa ne određenim ‘katoličkim’ web portalima. Imate samo jedan relevantan izvor iz kojeg možete crpiti određene postavke katolicizna, a to je – Katekizam Katoličke crkve. Toplo vam preporučam – otvorite Katekizam i pogledajte točke 963-975. Ako tu pronađete bilo koju rečenicu u kojoj se navodi da je Gospa „suotkupiteljica“, ja ću izaći iz Katoličke crkve.

Kažete i sljedeće: „Da je Isus želeo da tako poštujemo njegovu majku na način na koji vi to radite to bi nam i REKAO… i ne samo on nego i apostoli koji o tome u CELOM Novom zavetu ‘gromoglasno’ ćute“.

Nije točno da apostoli o štovanju i svetosti Marije šute. Evo ne šuti sveti Luka:

„Što pogleda na neznatnost službenice svoje: odsad će me, evo, svi naraštaji zvati blaženom.“ (Luka 1,48)

I ne samo to: i Elizabeta, Marijina rođakinja, u Bibliji, Novom zavijetu, iskazuje čast Blaženoj Djevici Mariji:

„Čim Elizabeta začu Marijin pozdrav, zaigra joj čedo u utrobi. I napuni se Elizabeta Duha Svetoga i povika iz svega glasa: “Blagoslovljena ti među ženama i blagoslovljen plod utrobe tvoje!“ (Luka 1,41 – 1,42).
Inače, katolici i pravoslavci u svojoj molitvi „Zdravo Marija“ izgovaraju ovu Elizabetinu rečenicu…

Inače, oko ovoga pitanja (štovanje Gospe i svetaca) raspravlja se već stoljećima. Nije to neka nova tema. Još u prosincu 1563. godine Tridentski sabor je izdao Dekret o zazivanju, štovanju i relikvijama svetaca i o svetim slikama. Evo jednog izvatka iz tog dekreta koji se odnosi na „suotklupiteljstvo“ koje očito iz neznanja podmećete Gospi i svecima i sveticama:

“…da je dobro i korisno ponizno ih zazivati i utjecati se njihovim molitvama i njihovoj pomoći (slike svetaca, moja opaska) kako bi izmolili dobročinstva od Boga, po njegovom Sinu, Isusu Kristu Gospodinu našemu, koji je jedini naš Otkupitelj i Spasitelj“

ili

„Slike pak Krista, Bogorodice Djevice i drugih svetaca treba držati prije svega u crkvama i iskazivati im potrebnu čast i štovanje, ne kao da bi se vjerovalo da je u njima neko božanstvo ili moć zbog čega bi ih trebalo štovati, ili kao da se od njih nešto traži, ili kao da bi se pouzdanje stavljalo u slike, kao što je to nekada bilo kod pogana koji su stavljali nadu u idole [usp. Ps 135, 15-17]: nego jer se čast, koja im se iskazuje, prenosi na pralik koji one (slike) predstavljaju; tako da preko slika koje ljubimo, pred kojima otkrivamo glave i klanjamo im se, klanjamo se Kristu i štujemo svece koje one predstavljaju.“

Dakle, kao što sam rekao, nije korektno graditi postavke na poluinformacijama. S poštovanjem.

Saša
9 godine prije
Odgovori  Saša

Mali ispravak:

Kad sam prenio izvadak iz dekreta Tridentskog sabora iz 1563. stavio sam krivu opasku. Ispravna opaska je sljedeća:

“…da je dobro i korisno ponizno ih zazivati i utjecati se njihovim molitvama i njihovoj pomoći (misli se na svece, moja opaska) kako bi izmolili dobročinstva od Boga, po njegovom Sinu, Isusu Kristu Gospodinu našemu, koji je jedini naš Otkupitelj i Spasitelj“

Saša
9 godine prije

Ok. Objasnili ste na svoj način što je Isus mislio kad je apostolu Ivanu rekao “Evo ti majke”. No što ćemo s onim kad Isus majci kaže “Ženo, evo ti sina” misleći kod “sina” na svog voljenog apostola?

Neki dan sam gledao jedan dokumentarac u kojem nam neki propovijednik iz Oregona govori kako je Isus zapravo jako ljut jer kršćani (katolici i pravoslavci) štuju njegovu majku i da ćemo svi u pakao. Pa može li neki sin biti ljut i bijesan na vas što poštujete i volite i njegovu majku??? I kojem to sinu nije drago i milo da volite i poštujete njegovu majku? Vi krećete od pogrešne premise da katolici i pravoslavci Gospu stavljaju iznad Krista. Uvijek se u našim molitvama naglašava kako je ona tek zagovornica kod Isusa, svog sina.

Isti propovijednik, posve skandalozno, navodi kako u Otkrivenju apostol Ivan, sveti Ivan, u ženi koja jaše zvijer vidi ništa drugo doli – Gospe! Dakle, žena koju mu je Krist odredio za majku (sic!) je zapravo, po propovijedniku, sluga Sotone. Nevjerojatno dokle idete…

Aleks
9 godine prije
Odgovori  Saša

Saša,

oprostite, ali zamerka vam je jako loša. ”Ženo, evo ti sina” se logično nadovezuje na ”Evo ti majke”, tj. niti šta dodaje, niti je kontradikcija u odnosu na dato objašnjenje. Na neki način uporedite to sa tim da se na venčanju par proglašava ‘ženom i mužem’, ne kaže se samo ‘čoveče evo ti žene’. Ivan i Marija su stavljeni u relaciju sina i majke. Dakle, on se o njoj stara kao o majci i ona se ka njemu odnosi kao ka sinu, toliko je jednostavno. Ključ je da je tu bilo još nekoliko sledbenika, a Isus osim Ivanu NIKOME nije rekao ‘evo ti majke’, niti ‘evo vam majke’, niti je Mariji rekao ‘EVO TI DECE’. ZAŠTO?

Drugo, da je Isus ŽELEO da tako poštujemo njegovu majku na način na koji vi to radite to bi nam i REKAO… i ne samo on nego i apostoli koji o tome u CELOM Novom zavetu ‘gromoglasno’ ćute. Mi ne možemo da ikog poštujemo na način na koji Pismo to ne dozvoljava. Slava pripada jedino Bogu, a Isusova majka to nije. Ako je vaše poštovanje Marije u skladu sa isusovom voljom, ZAŠTO O TOME U PISMU NEM NI REČI?

Treće, za vas je Marija, i ne samo ona, zauzela deo Kristovih funkcija, i to je ČINJENICA. Npr. danas na medjugoje-info čitam moitve svetoj Ani… evo šta piše

‘Velikom pobožnosti padam na koljena pred tobom sv. Ano.’ (Uporedite ovo sa Otkrivenjem 22,8)

Dalje kaže

‘Izbavi me od svih pogibelji u životu, a u smrtnom mi času priskoči u pomoć da sretno prispijem u vječni život, gdje ću slaviti tebe, presretna majko.’ – Ko nas izbavlja?! Ko nas vodi u večni život?! Koga ćemo na Nebu slaviti?! Biblija kaže da ove stvari priadaju samo Isusu, a po vašoj teologiji i praksi i stvorena bića dobijaju ovu čast. Mariju ste nazvali ‘suotkupiteljicom’ i ‘krajicom Neba’, kao da Isus nije dovoljan da nas otkupi, i kao da će se na Nebu igrati mame i tate, pa nam trebaju kralj i kraljica. Ovo je idolopoklonstvo, par excellence. I ne, NIKAD nisam tvrdio, niti iko kog znam da je stavljate IZNAD Krista, ali je u na određene načine, kao što sam gore pokazao, stavljate U RAVAN sa Kristom, i tu je problem.

Dakle, zapitajte se kojeg Boga poštujete, i kog Isusa slavite. Jeli to Isus iz Biblije koji je savršeni otkupitelj svog naroda i kome pripada sva slava, ili je to Isus koji ima ‘sutokupitelje’ i kojem je sasvim u redu da se ljudi klanjaju stvorenjima i slave ih, kao gore u molitvi sv Ane. Vaša večnost je u pitanju.

Nestrpljivo iščekujem vaše odgovore na gore navedena pitanja i molim vas shvatite da ovo ne radimo jer nam je dosadno, već jer vas volimo i zaista nam je stalo da se izbavite od idolopoklonstva u koje vas RKC vuče.

P.S.

Ne znam o kom propovedniku pričate, pa je izlišno da to komentiram, dajte mi link pa ću pogledati.

Aleks
9 godine prije

Vlatka,

Ne mogu vam opisati koliko sam se obradovao kad sam pročitao da vas je Duh posvedočio da je Božja riječ pravi autoritet. Što se tiče toga trebate li napustiti ili ne, tu odluku Sveti Duh mora zapečatiti u vašem srcu, ali razmotrite sledeće: ako biste saznali da voda koju pijete svaki dan sadrži otrov koji vas polako ubija, šta biste uradili? Ja sam bivši pravoslavac (dakle, ista škola kao i RKC), a poznajem nemali broj bivših katolika, koji kada su doživeli ’probuđenje’ nisu više mogli izdržati da ostanu u toj instituciji jer nisu mogli izdržati da se čista voda života, koja je Isus Krist, meša sa otrovima ljudskog i sotonskog nauka… Što više upoznate Riječ, to će vam neizbežno RKC prakse i učenja koje mu protivreče bosti oči. Razumete gde ovo vodi…

Ako želite, voleo bih da se povežemo preko Facebooka, a zapravo mogu vas povezati sa još ljudi iz Hrvatske, i ovisno od toga gde živite možda možemo naći nekog s kim možete i osobno govoriti ako imate pitanja ili bilo kakve druge potrebe u vezi s ovim. Potražite me na FB https://www.facebook.com/profile.php?id=100000575620358 (Aleksandar Jovanović)

Želim vam svaki Božji blagoslov

Vlatka
9 godine prije

Ja imam pitanje: katolik sam ali sam dozivjela “probudjenje” i ne molim se nikom vise samo presvetom trojstvu. Ako za mene takodje nema logike da je Marija sve ono za sta je katolici drze, trebam li onda napustiti crkvu ili mogu ostati njezin clan? Za mene je Rijec Bozja najveci autoritet.
Bog vas blagoslovio.

Saša
9 godine prije
Odgovori  Vlatka

Vlatka, nemojte se dati zavesti. Na webu ima puno samoproglašenih tumača Biblije i koliko sam uspio primijetiti vrlo rado i vrlo često ističu samo one pasuse u Bibliji koji im odgovaraju, a one koji im ne odgovaraju – prešućuju. Cijelu priču kontra Gospe temelje na zločestoj premisi da katolicizam Gospu stavlja iznad Krista i malte ne da je Krist izbačen iz katolicizma. To jednostavno nije točno. Ona je isključivo kanal do Krista, zagovornica kod svog sina. A pokažite mi tog sina koji je ljut i bijesan te koji vas proklinje jer poštujete i volite i njegovu majku… Neki pripadnici kršćanskih sekti idu toliko daleko da Gospu smatraju službenicom Sotone pa tako navode kako je apostol Ivan u Otkrivenju u ženi koja jaše zvijer prepoznao, slušajte pažljivo – Gospu. Onu Gospu koju mu je sam Krist podno križa namijenio da mu bude majka! Nevjerojatno. Nemojte se dati zavesti.

Vesna
9 godine prije
Odgovori  Vlatka

Draga Vlatka, slava Bogu za vas!!!!
Ja vam mogu dati svoje mišljenje, ali vam nikako ne želim sugerirati da napuštate RKC. Po tom pitanju se trebate moliti za Božje vodstvo, da vas Duh Sveti uputi što trebate činiti. Dok god ste podložni Njemu i tražite ga svakodnevno za vodstvo, nikako ne možete biti na krivom putu.
Pretpostavljam da znate da Kristovu Crkvu čine svi nanovorođeni vjernici, i da njih ima u svim crkvenim denominacijama, pa tako i u RKC, ali moje mišljenje je da je takvom vjerniku jako teško ostati unutar organizacije koja naučava nauk koji nije u skladu sa Božjom Riječi. Štoviše, mislim da je čak i opasno, jer kaže: „Vi dakle, ljubljeni, pošto ste upozoreni, ČUVAJTE SE DA NE BISTE, zavedeni bludnjom razularenika, OTPALI od svoje postojanosti.“ (2 Pt 3,17), ili: „Duh izričito govori da će u posljednja vremena NEKI OTPASTI od vjere i prikloniti se prijevarnim duhovima i zloduhovskim naucima.“ (1 Tim 4,1). Stoga, smatram da se može otpasti od istinske vjere ako popuštamo i prakticiramo lažni nauk. Čime se hranimo? Što dozvoljavamo da nam ulazi u srce? Istina je beskompromisna, i jednom kad se rodimo od Božjeg Duha, privučeni smo Božjoj Riječi koja je istim tim Duhom pisana, a Duh ne može proturječiti sam sebi. Nemoguće je u isto vrijeme biti poslušan Riječi i organizaciji koja ne prakticira i ne naučava čistu istinu. U takvom okruženju teško je ostati u istini, osobito ako niste povezani s ostalima koji su isto tako nanovo rođeni. Želim vam svako dobro i molim za vas…

Aleks
9 godine prije
Odgovori  Vlatka

Vlatka,

Ne mogu vam opisati koliko sam se obradovao kad sam pročitao da vas je Duh posvedočio da je Božja riječ pravi autoritet. Što se tiče toga trebate li napustiti ili ne, tu odluku Sveti Duh mora zapečatiti u vašem srcu, ali razmotrite sledeće: ako biste saznali da voda koju pijete svaki dan sadrži otrov koji vas polako ubija, šta biste uradili? Ja sam bivši pravoslavac (dakle, ista škola kao i RKC), a poznajem nemali broj bivših katolika, koji kada su doživeli ’probuđenje’ nisu više mogli izdržati da ostanu u toj instituciji jer nisu mogli izdržati da se čista voda života, koja je Isus Krist, meša sa otrovima ljudskog i sotonskog nauka… Što više upoznate Riječ, to će vam neizbežno RKC prakse i učenja koje mu protivreče bosti oči. Razumete gde ovo vodi…

Ako želite, voleo bih da se povežemo preko Facebooka, a zapravo mogu vas povezati sa još ljudi iz Hrvatske, i ovisno od toga gde živite možda možemo naći nekog s kim možete i osobno govoriti ako imate pitanja ili bilo kakve druge potrebe u vezi s ovim. Potražite me na FB https://www.facebook.com/profile.php?id=100000575620358 (Aleksandar Jovanović) ili mi pišite na [email protected]

Želim vam svaki Božji blagoslov

Aleks
9 godine prije
Odgovori  Vlatka

Vlatka,

Ne mogu vam opisati koliko sam se obradovao kad sam pročitao da vas je Duh posvedočio da je Božja riječ pravi autoritet. Što se tiče toga trebate li napustiti ili ne, tu odluku Sveti Duh mora zapečatiti u vašem srcu, ali razmotrite sledeće: ako biste saznali da voda koju pijete svaki dan sadrži otrov koji vas polako ubija, šta biste uradili? Ja sam bivši pravoslavac (dakle, ista škola kao i RKC), a poznajem nemali broj bivših katolika, koji kada su doživeli ’probuđenje’ nisu više mogli izdržati da ostanu u toj instituciji jer nisu mogli izdržati da se čista voda života, koja je Isus Krist, meša sa otrovima ljudskog i sotonskog nauka… Što više upoznate Riječ, to će vam neizbežno RKC prakse i učenja koje mu protivreče bosti oči. Razumete gde ovo vodi…

Ako želite, voleo bih da se povežemo preko Facebooka, a zapravo mogu vas povezati sa još ljudi iz Hrvatske, i ovisno od toga gde živite možda možemo naći nekog s kim možete i osobno govoriti ako imate pitanja ili bilo kakve druge potrebe u vezi s ovim, a zanima me i vaš duhovni put :). Potražite me na FB https://www.facebook.com/profile.php?id=100000575620358 (Aleksandar Jovanović) ili mi pišite na [email protected]

Želim vam svaki Božji blagoslov