Bračna povezanost je više od seksa: 5 načina kako se povezati sa supružnikom

Bračna povezanost je više od seksa
Foto: Unsplash

Bračna povezanost je više od seksualnog odnosa! Postoji pet različitih vrsta intimnosti, i samo kada svih pet održavamo, možemo imati brakove koji će biti ispunjeni povezanošću.

1. Duhovna intimnost

„Jednostavno se ne osjećamo povezano“. Oboje su se tako osjećali. Negdje tijekom njihove veze počeli su se odvajati i sada su se osjećali kao da su živjeli živote na paralelnim tračnicama umjesto intimno povezanih života. No kako riješiti problem ”povezanosti”?

Obično kada se ljudi počinu osjećati nepovezano jedno s drugime, korijen problema leži u intimnosti. Postoji velik broj razloga zašto intimnost može oslabjeti. Neki od njih su suptilni, ali podukli, kao što je rastuća zauzetost obiteljskim životom.

Drugi razlozi su očitiji i s namjerni, kao što je ”vraćanje” uskraćivanjem intimnosti. Bez obzira na razloge, jednom kada intimnost počinje venuti, može biti teško vratiti se na stazu.

Jedan od ključeva ponovnog povezivanja jest razumijevanje da je intimnost višeznačna stvar. Ustvari, postoji pet različitih vrsta intimnosti, i samo kada svih pet održavamo, možemo imati brakove koji će biti ispunjeni povezanošću.

1. Duhovna intimnost

Prva i najtemeljnija vrsta intimnosti je duhovna intimnost. Na duhovnu intimnost se može gledati kao na izvor iz kojeg izviru sve ostale vrste intimnosti. Ako je ona na visokoj razini onda će i ostale vrste intimnosti, iako će imati razdoblja većeg i manjeg intenziteta, imati određenu vrstu prirodne otpornosti.

Duhovna intimnost dolazi od zajedničkog prebivanja u Riječi, molitve jedno za drugo i zajedničkog slavljenja. Riječ Božja hrana je za naše duše. (Matej 4, 4; Ponovljeni Zakon 8, 3) Kada smo na istoj duhovnoj prehrani, možemo očekivati rast na isti način i zbog toga zajednički, a ne odvojeni rast.

Stara izreka da obitelj koja se moli zajedno ostaje zajedno, iako nije nepogrešiva, je uglavnom točna. U isto vrijeme, to ne znači samo moliti u zajedničkoj prisutnosti već i činjenje toga da supružnici jedno drugome budi središnji dijelovi molitve u privatnim molitvama (ne samo u smislu kada molimo Boga da popravi sve stvari koje nas živciraju kod naših supružnika).

Slavljenje je nevjerojatno intiman čin koji povezuje duše Isusovog naroda bliže jedno drugome i Njemu. Postoje legitimni razlozi zbog kojih supružnici možda ne slave jedan pored drugoga (na primjer, pomažu kod odgajanja ili u zboru), no ako je povezanost problem, možda je vrijeme da se te aktivnosti stave po strani neko vrijeme dok se supružnici usredotoče na međusobnu intimnost.

2. Rekreacijska intimnost

Druga vrsta intimnosti je rekreacijska intimnost. Rekreacijska intimnost je veza koja se stvara i osnažuje kod zajedničkog obavljanja stvari. Ove aktivnosti se razlikuju od blagih (na primjer, zajedničkog rješavanja križaljke) do krajnjih (na primjer, letenje zmajem), no zajedničko uživanje u njima napaja povezanost parova.

Ovakva vrsta intimnosti je obično na visokoj razini na početku veze kada su oba partnera spremna činiti i pokušavati stvari zajedno izvan njihove zone udobnosti samo kako bi bili jedno s drugime.

Kako prisutnost postaje više rutina od iznimke, naša motivacija da se uključimo u nezanimljive aktivnosti može opasti. Nadalje, kako život postaje kompliciraniji s poslovima, djecom, kućanstvom i ostalim stvarima, prilike za zajedničke rekreacijske aktivnosti mogu drastično opasti, što se odrazuje na odnos.

Ipak, Bog nas je stvorio da uživamo u životnim aktivnostima, pogotovo sa supružnicima (Propovjednik 9, 9), a naši brakovi, ako trebaju izdržati razdoblja suza i nevolja, trebaju sposobnost da se zajedno igramo i smijemo.

3. Intelektualna intimnost

Treća vrsta intimnosti je intelektualna intimnost. Intelektualna intimnost je aktivnost povezivanja jedno s drugime raspravljanjem o pojedinim problemima. Teme mogu biti lagane (na primjer, omiljeni film) ili ozbiljne (na primjer, politika), no mentalna vježba sa supružnikom osnažuje žicu odnosa.

Slično rekreacijskoj intimnosti, intelektualna intimnost je visoka na počektu odnosa. Često je to tako jer se parovi još uvijek upoznaju i žele znati mišljenja jedno drugoga o različitim temama.

Kako vrijeme prolazi, parovi često pretpostavljaju kako znaju kako njihov supružnik razmišlja gotovo o svakom problemu i prestaju istraživati intelektualne svjetove jedno drugog. Iako supružnik često može predvidjeti što će drugi misliti o pojedinoj temi, detalji su važni. Bez obzira na to koliko puta parovi raspravljaju o nečemu, gotovo uvijek postoji nešto novo što se može istražiti. Nagrade za to su vrlo vrijedne truda.

4. Tjelesna intimnost

Četvrta vrsta intimnosti je tjelesna intimnost. Tjelesna intimnost je ono na što velika većina ljudi pomisli kada čuju riječ ”intimnost”. Ovo uključuje, ali nije ograničeno samo na seksualne aktivnosti. Postoji i ne-seksualna tjelesna intimnost, kao što je držanje za ruke, maženje na kauču ili zagrljaj.

Ponekad ne-seksualna tjelesna intimnost (na primjer, maženje) može voditi do nečeg ”ljubavnijeg” (seksualne aktivnosti), ali ne mora uvijek. Ustvari, ovo je jedan od najvećih prigovora žena.

Muškarci često shvaćaju tjelesnu intimnost kao pokazatelj da žena želi seksualnu intimnost, dok se ponekad samo žele maziti. Ipak, od svih vrsta intimnosti ova je najcjenjenija među muškarcima.

Nakon upita o rangiranju koliko se blisko osjećaju sa svojim suprugama, muškarci se uobičajeno osjećaju najviše povezanima kada je tjelesna intimnost (pogotovo seksualna, tjelesna intimnost) na najvišoj razini. Ovo nije iznenađenje za kršćanina, jer je Bog dao naputak muškarcu neka uživa u ovim aktivnostima sa svojom ženom. (Izreke 5, 18-19)

5. Emocionalna intimnost

Peta vrsta intimnosti je emocionalna intimnost. Emocionalna intimnost je dijeljenje iskustva jedne osobe s drugom. Muškarci se bore s razlikovanjem između ove vrste i intelektualne intimnosti. No, intelektualna intimnost je razgovor o temama koji popraćuju misli, dok je emocionalna intimnost razgovor o iskustvu kojim dominiraju osjećaji.

Muškarci imaju općenito ograničeniji emocionalni rječnik i manje su opušteni kod osjećajnih govora. Stoga, muškarci pogrešno razumiju svoje žene dok one govore, misleći da je ono što ona želi razmjena ideja, dok ona zapravo želi nekoga da se poveže s njezinim osjećajima.

Bez obzira na ograničenja, muškarci su pozvani njegovati srca svojih supruga jednako onako kako su žene pozvane njegovati muževljevu seksualnost. Kao što se muškarci osjećaju najpovezanije dok je tjelesna intimnost najviša, žene se općenito osjećaju najviše povezanima kada je emocionalna intimnost najviša. Postoji razlog zbog kojeg Adam, nakon što je ugledao Evu, je nije odveo u krevet, već joj je izrekao prvu ljubavnu pjesmu na svijetu. (Postanak 2, 23)

Ciklusi intimnosti nasuprot ciklusa izolacije

Ovo je nezgodan dio: kada se muškarci osjećaju nepovezanima oni često pokušavaju dobiti tjelesnu intimnost kroz put rekreacijske intimnosti (hajdemo učiniti nešto zabavno zajedno, možda ćemo završiti zajedno u krevetu).

Žene, kada se osjećaju nepovezano, često pokušavaju dobiti emocinalnu intimnost kroz put intelektualne intimnosti (hajdemo razgovarati o nečemu i možda ćemo na kraju međusobno dijeliti svoje osjećaje). Oba supružnika osjećaju nepovezanost, ali pokušavaju riješiti problem na oprečne načine.

Ono što dodatno komplicira stvar: muškarci često ne žele razgovarati niti dijeliti svoje osjećaje ako ne osjećaju tjelesnu intimnost. Žene ne žele tjelesnu intimnost, ako se ne osjećaju emocionalno intimne.

Ovdje se parovi mogu pronaći u ciklusima izolacije, više i više zahtijevajući da se potrebe njihove intimnosti zadovolje prije nego što oni zadovolje supružnikove. Ovo je ono gdje kršćanska posvećenost u ljubavi jedno prema drugome, čak i ako boli (Ivan 13, 34-35; Galaćanima 5, 13; 6, 2; Efežanima 4, 2; 32; 1. Petrova 4, 8-10) može pomoći parovima da prijeđu iz kruga izolacije u krug intimnosti, kako s ljubavlju budu stavljali potrebe drugog ispred svojih.

Čuvanje naših supružnika u ovim područjima, čak i kada osjećamo da smo ispali iz ritma, je ključ za osjećanje ovakve vrste istinske, velike povezanosti. Ovakva vrsta povezanosti čini više od pukog osjećaja topline i ”leptirića” za trenutak. Ona pomaže utemeljenju u intimnoj ljubavi u Onome u kome je naša povezanost vječna i neprolazna: samome Bogu.

Autor: Josh Squires; Prijevod: Ivan H.; Izvor: Desiringgod.org