Kako je djevica mogla začeti dijete?

„Anđeo joj odgovori: »Duh Sveti sići će na te i sila će te Svevišnjega osjeniti. Zato će to čedo i biti sveto, Sin Božji.“ (Luka 1, 35)

U Gabrielovom je objašnjenju ključno to da će Marijina trudnoća biti rezultat Božje intervencije. Božji je Duh agens Djevičanskog Rođenja, a dijete koje će se roditi je Sin Božji.

To ukazuje na nešto što se često niječe, i u kršćanskim krugovima. Često se sugerira da Djevičansko Rođenje nije bilo nužno, iako se dogodilo. Npr. Bog je Isusa mogao dovesti na svijet nekim drugim putem. Gabrielove riječi kao da govore suprotno. Poanta citata 35. jest da Djevičansko Rođenje daje Svetoga od Boga. Bez djevičanskog začeća od strane Duha Svetoga, ne bi se mogao roditi Sin Božji.

To ukazuje da zapravo nije bilo drugog načina da se Isus rodi. Gabrielove riječi ukazuju da Marija nije bila samo neko usputno čudo s kojim je Bog mogao kako je htio. Bez Djevičanskog Rođenja ne bi bilo ni Božića.

Ako nekoga zanima biologija Djevičanskog Začeća Isusa možemo im dati ovu rečenicu. Grčka riječ episkiazo koja prevodi sa „osjeniti“, u Starome se zavjetu koristi kako bi se označilo vidljivo Božje prisustvo. Ono opisuje Boga svjetlosti koji osobno boravi među svojim narodom. Možemo i uzeti i Duh Božji koji lebdi na vodama iz Knjige Postanka 1, 2. Dakle, Božja će prisutnost sići na Mariju kako bi ona mogla roditi Sina Božjega.

Autor: Ray Pritchard; Prijevod: Ida U.; Izvor: Jesus.org