Molitva koja NIKADA ne bi trebala izaći iz usta jednog vjernika

Dragi prijatelji,

Idemo se svi moliti za (umetnite ime) za koga se možete sjetiti da je nedavno bio u vijestima iz opravdanih razloga za nešto što ne odobravamo. Čini se da su upali u teška vremena, što je naravno izravni rezultat njihovih (političkih stavova, izbora načina života, nepopularnih uvjerenja itd.). Ta osoba očigledno treba Gospodina, a kao istinski Kristovi sljedbenici, trebamo moliti da prepoznaju svoj grijeh i neposlušnost. Tko zna? Možda će Bog upotrijebiti ovo vrijeme patnje da bi im pokazao kako smo bili u pravu cijelo vrijeme?

U Isusovo ime, Amen

Svi smo čuli ovakvu vrstu molitve. Možda je izgovorena preko radija, ili ste ju vidjeli na nekom kršćanskom blogu. Možda ste ju čuli na proučavanju Biblije, od prijatelja koji je uživao u otkrivanju svakog „tragičnog“ detalja. To je vrsta molitve koja ne samo da zvuči neiskreno, već zvuči okrutno. Dok bi neki kršćani mogli to nazvati ogovaranjem, radije to nazivam na još jedan način: predatorska molitva.

Predatorska molitva je svaki razgovor koji se koristi za potpirivanje ili naslađivanje nad nesrećama drugih. Čak i kada se izgovaraju među vjernicima, ove riječi mogu nanijeti trajnu štetu. Kako bismo bolje razumjeli opasnost koju predstavljaju, ovdje su samo tri destruktivne značajke predatorske molitve:

Šteti našem svjedočanstvu

„Obucite se dakle — kao izabranici Božji, sveti i ljubljeni — u milosrdno srce, dobrostivost, poniznost, krotkost, strpljivost“ (Kološanima 3,12).

Evanđelje je poruka nade. Govori kako je Bog odustao od svega kako bi nas pomirio sa sobom, čak do toga da je išao u smrt za naše grijehe. Kad postanemo kršćanin, postajemo odraz Krista. Na taj način, kada svijet svjedoči o našim djelima, ne samo da vidi nas, već vidi Boga. Sada zamislite što vide kada se uključujemo u predatorsku molitvu?

Kraljevstvo Božje nije mjesto za bijes, prijezir ili taštinu. Kada molimo, trebamo imati na umu žrtvu koju je Isus učinio za nas. Zapamtite, nitko od nas nije spašen vlastitim zaslugama.

Omalovažava naše bližnje

„Jer sav se Zakon ispunja u jednoj riječi — u ovoj: Ljubi bližnjega svojega kao samoga sebe!“ (Galaćanima 5,14).

Često čujemo kako kršćani trebaju „govoriti istinu u ljubavi“ svojim bližnjima. Doista, Isus je to smatrao toliko važnim da je zapravo dao cijelu prispodobu samo da pokaže svojim sljedbenicima što stvarno znači ljubiti bližnjega. Kada se molimo za naše bližnje, to treba činiti u poniznosti i milosti, s mnogo ljubavi za spašavanje duša (Matej 7,3). Predatorska molitva ne čini ništa od toga.

Umjesto toga, predatorska molitva prikazuje najgore o nekome, raduje se širenju neslaganja i stvara sumnje. Osoba koja tako govori ne ljubi svoga bližnjega, ne usudi se voljeti svoje bližnje.

Obeščašćuje Boga

„I kad moliš, ne budi kao licemjeri: oni vole moliti stojeći u sinagogama i na uglovima ulica da se pokažu ljudima. Zaista, kažem vam, primili su svoju plaću“ (Matej 6,5).

Molitva je naša povezanost s Bogom. Bez obzira gdje smo, bez obzira što činimo ili prolazimo, Bog je obećao da će nas čuti svaki put kad ga zazovemo. Možemo li uopće razumjeti kakav je to nevjerojatan dar? Mislim da Psalam 8,3-4 o tome najbolje govori:

„Kad gledam nebesa tvoja, djelo prstiju tvojih, mjesec i zvijezde koje ti učvrsti: Što je čovjek da ga se spominješ, i sin čovječji da ga pohađaš?“

Kako možemo uzeti takav nevjerojatan dar i upotrijebiti ga za agresiju? Predatorska molitva ne samo da sramoti našu vjeru, već iskrivljuje naš odnos s Bogom. Molitva je temeljni dio kršćanskog života, i nikad se ne smije zloupotrebljavati i nanositi štetu.

Autor: Ryan Duncan; Prijevod: Vesna L.; Izvor: Crosswalk.com