5 najkontroverznijih biblijskih stihova

U Bibliji ima nekoliko kontroverznih biblijskih stihova koje neke zajednice i pojedinci drugačije tumače. Autorica iznosi nekoliko najkontroverznijih biblijskih stihova.

Druga poslanica Timoteju 3, 16 uči nas sljedeće: „Sve je Pismo Bogom nadahnuto i korisno za učenje, za karanje, za popravljanje, za odgajanje u pravdi…“ No, biblijska pozadina, teološke razlike i različita tumačenja otvorila su put prema nekim pogrješkama. Čak i najbolji tumači s vremena na vrijeme pogrješno protumače Bibliju.

Iako postoje razlikovanja u pogledu tumačenja različitih dijelova Biblije, postoje određeni stihovi koji stvaraju više kontroverzi od ostalih. Ovo je povezano s razlikom u društvenoj percepciji nasuprot stavu crkve u pogledu trenutačnih problema, kao i imidž i reputacija određenih pastira, što također utječe na tumačenje biblijskih stihova.

Neki kontroverzni stihovi odnose se na položaj žena u crkvi, ulogu novca u našim životima, kao i na razliku između onoga što svatko od nas može i treba učiniti u našim životima nasuprot podčinjavanja Kristu.

U nastavku slijede neka objašnjenja u vezi pet najkontroverznijih stihova iz Biblije.

1. Efežanima 5, 21-23

Crkve se razlikuju u pogledu tumačenja ovih biblijskih stihova. I dok neke konzervativnije crkve vjeruju da žena treba biti podčinjena svome mužu unutar obiteljske dinamike, važno je obratiti pozornost na Pavlove stihove, koji su napisani prije njegovih uputa za muževe i žene: Podložni budite jedni drugima u strahu Kristovu! Žene svojim muževima kao Gospodinu! Jer muž je glava žene kao i Krist Glava Crkve – On, Spasitelj Tijela.

U braku je potrebo da se muž podčini svojoj ženi isto onako kao što je potrebno da se ona podčini njemu. Ako muž i žena žele imati uspješan zajednički život i zdravu bračnu dinamiku, postojat će situacije kada će se oboje trebati prilagoditi i podčiniti jedno drugome.

Postojat će situacije kada će supruga biti u pravu i kada će je suprug trebati poslušati. Kada dođe do ovoga, tada će supruga preuzeti ulogu vođe u braku. Ljubav obiluje kada oboje vole jedno drugo dovoljno da će se podčiniti jedno prema drugome i u konačnici prema Kristu. Ovo doprinosi zdravom braku.

2. 1. Timoteju 2, 12

„Poučavati pak ženi ne dopuštam, ni vladati nad mužem, nego – neka bude na miru.“

Ovaj stih uzrokuje više kontroverzi od većine ostalih biblijskih stihova. To je zato jer žene žele istražiti kakve su njihove uloge unutar tijela Crkve. Usprkos tomu što neke protestantske denominacije zabranjuju ženama da budu pastori ili bilo kakvu pastorsku ulogu, neke dopuštaju ženama da budu niže rangirani pastori. Neke denominacije dopuštaju ženama vođenje biblijskih škola za djecu, čelna mjesta u timovima za iskazivanje dobrodošlice u crkvenim zgradama ili druge sekundarne, manje važne pozicije. Ovo zbunjuje neke, koji ne razumiju zašto žena bi smjela biti pastor u crkvi ili zašto ne bi u ovome smislu smjela biti iznad muškarca.

U današnjim crkvama muškarci su rijetko kada vodeći u pogledu službi za djecu. Ovo je dogovoreno u skladu s onime što piše u 1. Korinćanima 14, 34-35: „Nije im dopušteno govoriti, nego neka budu podložne, kako i Zakon govori. Žele li što saznati, neka kod kuće pitaju svoje muževe jer ružno je da žena govori na Sastanku.“

Razlog za to jest taj što su žene u ono vrijeme bile često odgovorne za širenje glasina, što je uzrokovalo neslogu i razdore unutar crkvenih obitelji. Žene, koje iznad sebe imaju neku vrstu muškog vodstva i dalje mogu na dobar način poslužiti tijelu Crkve, ako su poslušne pravilima te crkvene zajednice. Krist ne potiče na neslaganje unutar tijela Crkve. Zato se ljudi unutar crkvenih zajednica trebaju suzdržavati od činjenja bilo kakvih djela, koja bi mogla uzrokovati napetosti ili razdore između braće i sestara. S oprezom proučavajte ovaj stih i činite ono što vam Bog govori da trebate činiti, ali samo unutar ograničenja vodstva vaše crkvene zajednice.

Foto: Pexels

3. 1. Timoteju 6, 10

„Zaista, korijen svih zala jest srebroljublje; njemu odani, mnogi odlutaše od vjere i sami sebe isprobadaše mukama mnogima.“

Ljudi koji samo letimično pročitaju ovaj stih, mogu pogrješno protumačiti njegovo značenje. Iako nas novac može povući u neželjenom smjeru, dalje od Krista, nije pogrješno posjedovati novac. Novac sam po sebi nije izvor zala. Ono što jest izvor svakog zla jest ono što činimo s novcem i pohlepa prema novcu. Na primjer, ako posjedujemo novac, ako znamo nekoga tko je u potrebi i ako ne pomognemo tom čovjeku, krivi smo za grijeh sebičnosti i ovime onemogućavamo Boga u brizi za čovjeka koji je u potrebi.

Ljudi koji posjeduju dar davanja otkrivaju da ih Bog blagoslivlja kada daju drugima. Iako je pohlepa za novcem izvor svakoga zla, novac sam po sebi nije izvor zala. Važno je imati ovo na umu kada nas Bog blagoslivlja u materijalnom smislu.

4. Filipljanima 4, 13

„Sve mogu u Onome koji me jača!“

Ovaj stih daje poticaj mnogim ljudima, koji osjećaju da su njihove okolnosti izvan onoga što Bog može učiniti. Mnogi koji imaju velike planove i snove, ali koji ne osjećaju da ih mogu ostvariti, koriste ovaj stih kako bi sami sebe ohrabrili i uvjerili da Bog i dalje može djelovati u njihovoj situaciji. Iako ovo može biti istina, kontekst na koji se odnosi ovaj stih, odnosi se na Pavlov odgovor u pogledu toga da trebamo biti zadovoljni u svim okolnostima.

Pavao piše da trebamo biti zadovoljni, jer mu je Bog dao snagu i pomoć čak i dok je bio u tamnici. Pavao govori da poznaje svaku situaciju i da je naučio biti zadovoljan, bez obzira na situacije.

No, ljudi često pogrješno koriste ovaj stih i misle da ovdje Bog govori kako ljudi mogu činiti sve što im padne na um ili što odluče i da će im u tome pomoći. Kada Krist vodi naše živote, On upravlja našim koracima. Ne obrnuto.

5. 1. Korinćanima 13, 4-7

„Ljubav je velikodušna, dobrostiva je ljubav, ne zavidi, ljubav se ne hvasta, ne nadima se; nije nepristojna, ne traži svoje, nije razdražljiva, ne pamti zlo; ne raduje se nepravdi, a raduje se istini; sve pokriva, sve vjeruje, svemu se nada, sve podnosi.“

Često sam znala čuti kako se ovaj stih koristi na vjenčanjima, kako bi potaknuo goste na to koliko je važno voljeti jedni druge, u granicama Božjih zahtjeva. Međutim, u svom kontekstu, ovaj se stih odnosi na korištenje duhovnih darova, a ne na ljubav između muškarca i žene. S obzirom na ovo, sigurno može poslužiti kao smjernica za to kako bi se ljudi trebali odnositi jedni prema drugima, osobito u braku. Važno ga je čitati i razumjeti u kontekstu duhovnih darova. Kada ljudi koriste svoje darove unutar Crkve, ponekad dolazi do zavisti i ljubomore. Trebamo voljeti jedni druge u kontekstu toga da smo braća i sestre u Kristu. U suprotnom, može doći do svađa i sukoba. Bog nas sve voli jednako. Osim toga, trebamo pokazati primjer tako što ćemo pokazati ljubav na isti način kako Krist voli nas.

Bez obzira na to koliko smo obrazovani po pitanju poznavanja Biblije, svi možemo s vremena na vrijeme pogriješiti. Dok čitamo i proučavamo Sveto pismo u zajednicama, važno je slušati druga stajališta, u odnosu na naša tumačenja. Svatko od nas drugačije može shvatiti biblijske stihove. Važno je slušati stajališta drugih, biti ponizan i otvoren.

Dajte sve od sebe kada se radi o proučavanju i naučavanju Biblije u zajednici s drugima. Možda ćemo otkriti da su neka od vaših tumačenja Svetog pisma pogrešna u teoriji, ali kada se isprave, mogu se izvrsno upotrijebiti za učenje u smjeru pravednosti.

Autorica: Michelle S. Lazurek; Prijevod: Ivan H.; Izvor: Crosswalk.com

NAJNOVIJE!