Posljedice Adamovog grijeha: Zašto se ja moram suočiti s njima?

Posljedice Adamovog grijeha su prenesene na cijeli ljudski rod. Zašto se ja moram suočiti s njima ako nisam jeo/jela plod?

Kratak odgovor na ovo pitanje je: jer Bog nije individualist. U ovom svijetu postoji snažan poticaj, posebno u zapadnoj kulturi, da se na vas gleda kao na pojedinca koji je odgovoran samo za svoj život. Ali život očito ne funkcionira tako. Boju vaše kože i očiju određuju tko su vam roditelji. Na dubljoj biološkoj razini, mnoga pitanja koja utječu na vaše zdravlje određuju tko su vaši roditelji.

Vi imate isti utjecaj na živote svoje djece. Mogućnosti koje dobivate u životu u velikoj su mjeri određene vašim odgojem i vašim okruženjem. Dobivate prilike od postupaka ljudi oko vas, a svojim djelovanjem pridonosite prilikama koje oni dobivaju ili im nedostaju. To je moguće vidjeti kao nešto za čime se može žaliti. Ali u stvarnosti, to je dio slave ljudskog bića.

Nismo poput osamljenih planeta, koji moraju uspjeti ili potpuno propasti pod našim uvjetima. Dio smo obitelji, mreža, zajednica, nacija koje duboko utječu na to tko smo i što radimo. Biti čovjek znači živjeti u odnosu, a ti odnosi, posebno oni s našim roditeljima, duboko utječu na to tko smo.

Kada je Adam, prvi čovjek, sagriješio, prekinuo je svoju vezu s Bogom. Promijenio se. Postao je grješnik. To nije značilo samo da je postao grješnik, jer je počinio grijeh. Njegova pobuna protiv Boga promijenila je njegovo srce. Budući da je prekinuo vezu s Bogom, sada je imao sklonost grijehu u svom srcu. To je imalo posljedice za sve koji su došli nakon Adama. 

Jesu li svi ljudi odgovorni zbog Adamovog grijeha?

Crkva je kroz povijest raspravljala o tome je li Bog učinio sve ljude, uključujući tebe i mene, odgovornima za Adamov grijeh. Odlomak u Bibliji koji govori o posljedicama Adamovog grijeha za nas je Rimljanima 5, 12-21. Čini se da dvije izjave impliciraju da Bog sve ljude smatra odgovornima za Adamov grijeh, iako se svi biblijski učitelji ne slažu s tim.

Rimljanima 5, 12-14 uči: „Zbog toga, kao što po jednom Čovjeku uđe u svijet grijeh i po grijehu smrt, i time što svi sagriješiše, na sve ljude prijeđe smrt. Doista, do Zakona bilo je grijeha u svijetu, ali se grijeh ne ubraja kad nema zakona. Da, ali smrt je od Adama do Mojsija doista kraljevala i nad onima koji ne sagriješiše prekršajem sličnim kao Adam, koji je pralik Onoga koji ima doći.“ 

Rimljanima 5, 18 je još jasnija: „Dakle, grijeh jednoga – svim ljudima na osudu, tako i pravednost Jednoga – svim ljudima na opravdanje, na život!“ 

Jedan čin pravednosti govori o tome što je Isus učinio za nas. Njegova se pravednost računa kao naša pravednost. Najsmislenije je čitati prvu polovicu stiha na isti način: Adamov jedan prijestup se računa kao naš prijestup.

Jesu li i Adamovi potomci i sami grješnici?

Ali najvažnije pitanje u suočavanju s posljedicama Adamovog grijeha nije jeste li vi odgovorni za njegov grijeh. Važnije je da vas je Adamov grijeh učinio grješnikom, jer želite griješiti. Što je plod stabala manga? Mango. Kakve će mlade dobiti majmuni? Majmune. A kakvu će djecu dobiti grješnici? Grješnike. Tu nema iznenađenja. Kao grješniku, Adamu je bilo nemoguće dobiti djecu bez grješne prirode. Stoga su svi ljudi rođeni grješnici. Mnogo je stvari koje si dobio od svojih roditelja: tvoje lijepe oči, tvoj bistar um, tvoje mjesto u zajednici, sve stvari koje su ti bile potrebne za odrastanje. A imate i još jednu stvar: grijeh je duboko ukorijenjen u vama i s tim ćete se morati nositi. 

Postavljajući pitanje “zašto se suočavam s posljedicama Adamovog grijeha, kada nisam jeo plod?” zvuči kao pritužba. Pozadina te pritužbe mogla bi biti misao poput ove: “Adam je napravio pogrešan izbor. Zašto bih trebao biti kažnjen? Nisam učinio ništa loše.” Tu bismo, naravno, pogriješili. Nitko osim Isusa ne može tvrditi da nije učinio ništa loše. Hoće li vas Bog kazniti za Adamov grijeh ili ne, prilično je teoretska rasprava: vi imate mnogo vlastitih grijeha za koje bi vas Bog mogao kazniti. Imate puno više razloga za zabrinutost zbog vlastitih grijeha nego zbog Adamovog grijeha! 

Dobre vijesti 

Zapravo, postoji vrlo dobra poruka skrivena u istini suočavanja s posljedicama Adamovog grijeha. Ako vas tuđa djela ne bi mogla učiniti grješnikom, ni tuđa djela ne bi mogla riješiti vaš problem grijeha. Ali to nije tako. Adamov vas je grijeh učinio grješnikom, a da niste odabrali da to postanete. Na isti način, ne oslobađate se svog grijeha zbog vlastitih postupaka, već zbog onoga što je Krist učinio za vas. 

Dobra vijest u tome je sljedeća: nemoguće je riješiti se grijeha vlastitim postupcima. Grijeh je preduboko ukorijenjen u nama. Ali ni ne trebate. Samo kroz vjeru u Isusa dobivate oprost grijeha i vječni život. Adamov grijeh imao je strašne posljedice. Ali Isusova milost je još veća od toga. Adamov grijeh rezultirao je još više grijeha i smrti. Ali Isusova milost rezultira pravednošću i vječnim životom. Bog nije individualist. Kada je Adam pogriješio, bili ste uključeni i slijedili ste njegov put. Kada volite Isusa, On obavija svoje ruke oko vas i govori svom Ocu: On ili Ona je uključen u Mene. Gdje ja idem, on ili ona će slijediti, sve do vječnog života.

Autor: Marten Visser; Prijevod: Ivan H.; Izvor: Biblword.net

PROČITAJTE JOŠ: