10 mitova o seksu koje ste vjerojatno čuli od nekih ljudi u crkvi

Mitovi o seksu mogu se čuti iz crkvenih redova. Nisu tinejdžeri jedini koji ih dijele. I odrasli to rade.

Naravno, neke zablude je lako uočiti, zbog takvih ideja odmahujemo glavom i pitamo se tko to uopće vjeruje. No nekada čujemo, čitamo i upijamo poruke o seksualnosti koje jednostavno nisu istinite.

Nažalost, neki od tih mitova dolaze i iz crkvi ili kršćanskih krugova, obitelji i prijatelja. Iako se ne podučavaju izravno, takve se poruke provlače kroz našu opću kulturu i daju lošu teologiju o Božjem dizajnu seksa.

Koji su to mitovi o seksu koji nas okružuju?

Kako utječu na našu seksualnost? Koliko negativno utječu na našu percepciju Boga, stvoritelja seksa i na naše bračne krevete?

Donosimo 10 mitova o seksu i zamjenjujemo ih činjenicama koje je Bog namijenio.

1. Seks je privatna stvar i o njemu ne treba govoriti

Ovo smo puno puta čuli i to je problem – jer Bog je govorio o seksu. Jednom sam odlučio na glas čitati Bibliju svojoj djeci, i neke sam dijelove htio preskočiti. U Bibliji se vrlo brzo naiđe na priče o mužu i ženi koji vode ljubav i imaju djecu, o seksualnim željama i prijestupima, o upozorenjima protiv grešnih seksualnih praksi, i poetske poruke o seksualnoj intimnosti u braku.

Već u drugom poglavlju Biblije dobivamo ovaj dragulj: “Stoga će čovjek ostaviti oca i majku da prione uza svoju ženu i bit će njih dvoje jedno tijelo.” (Post 2, 24) “Bit će jedno tijelo” označava fizičko sjedinjenje, seks.

Naravno da ne bismo trebali znati pojedinosti o tuđem seksualnom životu, no o Božjem učenju i principima o seksu iz Biblije možemo razgovarati s drugim kršćanima, te dati savjet o tome kako se nositi u braku i u spavaćoj sobi. Možemo govoriti o božanskoj seksualnosti bez da napadnemo privatnost spavaće sobe. Zaista, ako želimo govoriti u Božje ime, moramo se potruditi i govoriti i o Božjem dizajnu seksa.

2. Pjesma nad pjesmama samo je alegorija o Kristu i Crkvi

Ovo je bilo uobičajeno stanovište u crkvama nekoliko stoljeća. Međutim, alegorijska teorija je izdanak gnosticizma, pokreta koji je odbačen u Novom zavjetu i ranim stoljećima kršćanstva. To je viđenje ipak ostalo u mnogim aspektima zbog nesporazuma oko fizičkog i duhovnog, a i zbog nelagode nekih ljudi oko erotičnosti u Bibliji.

S boljim resursima i istraživanjima učenjaci sada smatraju kako Pjesma nad pjesmama govori o bračnoj, seksualnoj ljubavi. Istina je da da Biblija na nekim mjestima uspoređuje muža i ženu s Bogom i njegovim narodom (npr. Izaija 54, 5 i Efežanima 5, 31-32), no ova knjiga se tiče upravo intimnosti vjenčanog para.

PROČITAJTE: Govori li Pjesma nad pjesmama o seksu ili o Isusu?

Stih iz pjesme nad pjesmama u Bibliji demonstrira da je Bog oduševljen oženjenim parom i njihovom fizičkom ljubavlju: “pijem vino svoje i mlijeko svoje. Jedite, prijatelji, pijte i opijte se, mili moji” (5, 1)

3. Seks je radi prokreacije

Seks jest radi prokreacije. Prvi je Božji blagoslov bio i zapovijed “plodite se i množite” (Post 1, 28). No Biblija isto tako upućuje kako u braku ljubav treba voditi stalno, i kada se ne radi o začeću.

U Mudrim izrekama 5, 19 muškarac svojoj ženi kaže: “neka ti je kao mila košuta i ljupka gazela, neka te grudi njene opajaju u svako doba, njezina ljubav zatravljuje bez prestanka!”

U Pjesmi nad pjesmama se uopće ne spominje začinjanje djece, nego je jasno kako muž i žena uživaju u seksu kao izričaju uzajamne ljubavi. To im pomaže da se ujedine u jedno biće (Postanak 2, 24).

4. Kada se dobri kršćani ožene, seks sjeda na svoje mjesto

Nebrojen broj parova mi je rekao da su dobili ovaj savjet prije braka: “Seks? Na tom ćete poraditi u braku”, ili “Seks je vrlo jednostavan.” Nezgodno je što mnogi Božji službenici i savjetnici previde priliku da sa parovima podijele Božji dizajn seksualnosti u braku i otvorena vrata u slučaju da se par vrati radi savjeta.

Istina je da seks može biti borba za mnoge parove. Među potencijalnim problemima mogu biti i fizičke poteškoće, emocionalne poteškoće, poteškoća da se s čistoće prijeđe na strast, ili nepodudarnost u libidu.

Samim time što smo kršćani ne znači da će sve ići glatko. No biti kršćaninom znači da će Bog odgovoriti svojem narodu i vjernicima, koji od njega i trebaju tražiti pomoć. Moramo doprijeti do parova koji se muče u strastvenosti, i treba im pružiti konkretna rješenja koja će im pomoći da pronađu božanske odgovore te prihvate zdravu i svetu intimu.

5. Seks je radi njega

Uh, ovo je širok mit! Muškarce se vidi kao one koji imaju velik seksualan nagon, naglasak se stoga stavlja na njegovu žudnju za seksom.

Mnogi kršćani s dobrim namjerama ohrabrivali su žene kako trebaju “zadovoljiti njegove fizičke potrebe.” Vjerojatno ste čuli takve prijedloge, poput “Budi mu na raspolaganju”, “Nemoj ga odbiti kada želi seks”, ili čak prijedloge da žena ako ne zadovolji muža, treba očekivati da će ju on varati. Kao biblijski dokaz često citiraju 1. Korinćanima 7, 3-5 gdje apostol Pavao piše o ispunjavanju seksualnih želja i potreba u braku, i utvrđuje da žene svojim muževima duguju seks.

5. Seks je radi njega
Foto: Unsplash

Istina je da trebamo ispunjavati emocionalne potrebe i žudnje u braku. Međutim Pavao zapravo kaže kako “Muž treba ispuniti seksualne potrebe svoje žene, a žena treba ispuniti potrebe svoga supruga.” Ženine se potrebe prve spominju, toliko je jasno kako Bog zna da žene isto imaju potrebe i želi da ih brak zadovolji. Bog želi i da muž i žena iskuse i uživaju seks. Seks je za oba supružnika.

6. Misionarski položaj jedini je dopušten

Bog je neke seksualne prakse u Levitskom zakoniku 18 opisao kao loše a ostale kao nerazborite zbog rizika od bolesti i zbog toga što nisu rezultat ljubavi i poštovanja. Međutim, Bog nam je dao mnogo slobode u bračnom krevetu, uključujući i pozicije za vođenje ljubavi.

Nema ničeg posebno duhovnog u misionarskom položaju, kada je muškarac iznad žene, a Pjesma nad pjesmama pokazuje da možemo iskusiti mnoge osjete u bračnom krevetu. Stariji ljudi možda su pronašli položaj koji bolje odgovara njihovim mišićima i zglobovima. Pokušajte s različitim položajima i pronađite onaj koji vama i supružniku najbolje odgovara. Bogu je to u redu.

7. Uživanje u strastvenom seksu je uživanje u onom tjelesnom

Nekoliko redaka u Novom zavjetu govori o tjelesnom nasuprot duhovnom. Neki su stoga zaključili da nema tjelesnije stvari od seksa. Iako je seks nužan za razmnožavanje i jedinstvo u braku, možda ga ne bismo trebali često uživati.

Međutim, „tijelo“ u Bibliji označava grešne radnje koje proizlaze iz tjelesnih žudnju. Kasniji prijevodi navode kako se radi o „grešnoj prirodi“ kako bi jasnije opisali. Pogledajte popis onoga što proizlazi iz „tjelesnog“ to jest „grešne prirode“: A očita su djela tijela. To su: bludnost, nečistoća, razvratnost, idolopoklonstvo, vračanje, neprijateljstva, svađa, ljubomor, srdžbe, spletkarenja, razdori, strančarenja, zavisti, pijančevanja, pijanke i tome slično“ (Gal 5, 19-21). Nema ničeg što sliči bračnoj seksualnoj intimi.

Gledajte to ovako – naše je tijelo uključeno u duhovne aktivnosti, poput davanja siromašnima, hranjenja gladnih i pjevanja hvalospjeva. Jako je dobro koristiti naša tijela kako bismo častili Boga, uključujući i seks u braku, koji je u skladu s njegovom voljom.

8. Muževi imaju veliki seksualan nagon, a žene nemaju

Gotovo svi govore o muškarcu koji ima veliki nagon za seksom, a da su žene manje zainteresirane, zbog čega žene s visokim nagonom i muškarci s manjim nagonom smatraju da s njima nešto nije u redu. Neka takvi parovi budu uvjereni da nisu sami. U 15-30% brakova žena je ta koja ima veći nagon.

Ako se usredotočimo samo na većinu, propuštamo pozabaviti se manjinom – milijunima žena čija su iskustva drukčija od našeg mnijenja. Moramo se obratiti tim parovima i uvjeriti ih da su potpuno normalni. Moramo im udijeliti mudrost i resurse putem kojih bi riješili svoj problem različitih nagona. Trebamo prekinuti sa stavom da jedan supružnik ima veći seksualan nagon, i pozabaviti se stvarnim brakovima.

9. Seksualni osjećaji prije braka su grešni

Dok sam odrastao crkva je prenosila poruku kako nije grešan samo seks prije braka. Svaki seksualan osjećaj isto je tako opasan i treba ga zatomiti. Rezultat toga je bezbroj tinejdžera i mladih koji potiskuju svoju seksualnost do braka, ili koji odbace ideju i postanu promiskuitetni.

No nisu osjećaji problem, nego ono što s njima činimo. Bog nas je stvorio kao seksualna bića, ali nam je dao granice zato što brine za nas. Ne bismo se trebali seksati van braka, ili uživati u požudi: „A ja vam kažem: Tko god s požudom pogleda ženu, već je s njome učinio preljub u srcu.“ (Mt 5, 28) No žudnju moramo odrediti jasnije kako bismo svoju seksualnost prihvatili bez grijeha.

PROČITAJTE: Što Biblija kaže o seksualnoj želji?

Samce trebamo podučavati da se ustručavaju od požude i bludničenja, ali ne treba negirati njihovu seksualnost, nego ju treba usmjeriti i postaviti u kontekst – savez braka.

10. Ako s djecom razgovaramo o seksu, počet će ga prakticirati

Ako vaša djeca o seksu nisu čula ništa od vas, njihovi znatiželjni umovi potražit će informacije negdje drugdje.

Ovaj pristup roditelja i mentora koji razgovaraju o seksu i njegovoj vrijednosti s djecom pokazao je pozitivne rezultate. Istraživanja su pokazala da se djeca čiji roditelji s njima razgovaraju o seksu manje upuštaju u seksualno rizično ponašanje, i vjerojatnije će da će čekati.

Bog nas ohrabruje da razgovaramo sa svojom djecom o tome što Biblija kaže, a temu seksa nije isključio. Moramo biti mudri oko njihove dobi, i dužnost nam je podučavati ih o Božjem planu za seksualnost, kako je to dobra stvar za brak, i kako u tom području doći do svetosti. Psalam 119, 9 kaže: „Kako će mladić čistim sačuvati put svoj? Čuvajući riječi tvoje“ a to znači da moraju čuti Božju riječ. To može poći od vas.

Autor: J. Parker; Izvor: Crosswalk.com