Grešni snovi su samo snovi. Možemo li sagriješiti u snu? Što učiniti s takvim neprikladnim, ružnim snovima koje ponekad sanjamo?

Nakon buđenja, Sarahino srce snažno je kucalo. Sanjala je noćnu moru. U njezinom snu, počinila je čin ubojstva protiv neke osobe koju nikada nije upoznala. Ubrzo je postala uznemirena zbog toga što je takva pomisao mogla ući u njezin um. Nije znala što da učini nakon toga. Je li sagriješila? Bi li trebala moliti Boga za oprost?

”Živi” snovi u kojima sanjamo da smo počinili grozne stvari mogu prekinuti snove i najvjernijih vjernika. Neki snovi se ponove, neke sanjamo samo jednom. Ti imaginarni prizori preljuba, nemoralnosti, osvete, prijevare, laži, krađe i ubojstva mogu nas osakatiti sramom i krivnjom. 

Ako ste vi ili netko kome služite sanjali grešne snove, što biste trebali učiniti? Biste li trebali tražiti tumačenje? Biste li trebali osjećati krivnju? Biste li se trebali ispovijedati osobi kojoj ste učinili nažao u snu? 

Biste li se trebali pokajati za ubojstvo, preljub ili bilo što drugo što ste učinili u snu, čak i ako to niste zapravo učinili?

Ako pretražimo Pismo, pronaći ćemo dovoljno mudrosti kako bismo razvili nekoliko principa, koji nam mogu pomoći u odgovaranju na ova pitanja. 

1. Snovi nisu stvarnost

Snovi su samo snovi. Ako niste počinili preljub u stvarnom životu, već ste sanjali da ste to učinili, onda zapravo niste počinili preljub. Postoji jasna i značajna razlika između onoga što sanjamo i onoga što zapravo činimo. 

Prorok Izaija govori o gladnom čovjeku koji sanja o gozbi, ali se budi s kruljenjem u želucu. (Izaija 29, 8) Razlog zbog kojeg je on još uvijek gladan jest taj što on zapravo nije jeo; to je bio samo san. 

Ovo nam daje utjehu i sigurnost da, iako naši umovi koji se odmaraju mogu činiti opasna djela, mi zapravo nismo ti koji ih činimo. Naša volja nije uključena. Ne nudimo naša tijela dragovoljno za činjenje grijeha. (Rimljanima 6, 13) Nismo krivi za grijeh ako samo sanjamo o njemu. 

To što nismo krivi za određeni grijeh ne bi nas trebalo nagnati da tako brzo zanemarimo naše snove. Vjerna teologija grijeha upozorava nas na to da naši snovi mogu biti ostvarivanje mračnih želja koje prebivaju, neviđene u našim srcima. 

2. Snovi mogu otkriti našu opakost.

Snovi se obično zasnivaju na strahovima ili fantazijama. Nedavno sam sanjao san u kojem sam trebao održati javni govor, no u snu sam bio gol, kasnio sam deset minuta i zaboravio sam se pripremiti. Niti jedan prorok nije potvrdio tumačenje, no pretpostavljam da takvi snovi zapravo prikazuju strahove koji muče moje srce. Iako nisam zapravo sagriješio u snu, vidio sam svoju grješnost kroz svoje snove. 

Isus uči: „Ta iz srca izviru opake namisli, ubojstva, preljubi, bludništva, krađe, lažna svjedočanstva, psovke“. (Matej 15, 19) Bez obzira na to prikaže li se ljutnja zbog toga što vas je netko ”odsjekao” u prometu ili dok sanjate, izvor je isti. Ona dolazi od nas, od naših grješnih želja. (Jakovljeva 1, 14) Ne bismo trebali ignorirati niti jednu prigodu u kojoj se grijeh pokaže, bez obzira dogodi li se to kada spavamo ili kada smo budni. 

Zasigurno, neke snove možemo ignorirati. No snove nakon kojih se budimo s osjećajem krivnje ne bismo trebali. Jesu li vaši snovi povezani s nečime za čime žudite ili čega se bojite? Pokazuju li oni vaše želje ili strahove? 

Zamolite Boga da vam pokaže što bi grijeh koji prebiva u vama mogao pokazati u snovima. (Postanak 40, 8; Daniel 2, 28; Jakovljeva 1, 5) Učinite ovo, ne kako biste priznali grijeh, već kako biste priznali da ste grješnik kojem je potrebna milost. San ispunjen grješnim stvarima trebamo tretirati kao što tretiramo svaku invazivnu, grješnu misao. Zamolite Boga neka vam pomogne da možete mrziti ono što on mrzi i voljeti ono što on voli. 

3. Nemojte ”hraniti” grešne snove.

Apostol Pavao nas podsjeća: „Doista, tko sije u tijelo svoje, iz tijela će žeti raspadljivost, a tko sije u duh, iz duha će žeti život vječni“. (Galaćanima 6, 8) To je istina za svako područje našeg života, uključujući i snove. Ako u našim srcima prebiva gorčina ili nepraštanje, ne bismo trebali biti iznenađeni ako naši snovi budu obilježeni zloćom. S druge strane, ako discipliniramo same sebe na način da tražimo pobožnost, otkrit ćemo da je čak i naš san ispunjen mirom. (Rimljanima 12, 2; 1. Timoteju 4, 8) 

Kralj Salomon upozorio je svoje sinove: „A povrh svega, čuvaj svoje srce, jer iz njega izvire život“. (Mudre izreke 4, 23) Pazimo li pažljivo na naša srca? Jesu li naše večeri označene izvorima zabave koji udovoljavaju tijelu? Pregledavamo li društvene medije koji ili ponižavaju ili uzdižu naš ego? Jedemo li i pijemo li nepotrebnu hranu i pića prije odlaska u krevet? Iako niti jedno od ovih aktivnosti ne mora biti inherentno grješno, one mogu biti sebična ”predjela” za naša grješna tijela, koja mogu isprovocirati bezbožne snove. 

5. Nemojte slijediti grešne snove 

Premda ne možemo kontrolirati ono što ćemo sanjati, Duh Sveti može nam pomoći u tome kako ćemo reagirati na naše snove. (Glaćanima 5, 16-17; 22-23) Kao što se Martin Luther jednom našalio: „Ne mogu spriječiti pticu da leti iznad moje glave. No svakako mogu spriječiti da načini gnijezdo na mojoj glavi i da mi odgrize nos“. (Lutherova djela 21, 88-89) Ako imate grijehom-ispunjene snove, imate odgovornost da to što ste sanjali ne postane stvarnost. U stvari, jedan od načina kako se može gledati na ”grješne snove” jest da se na njih gleda kao na upozorenja od Boga, ispred vremena, priprema kako ne bismo sagriješili u stvarnom životu onako kako smo to učinili u snovima. 

Ako se probudimo iz požudnih snova, ranjivi smo i trebamo se oduprijeti želji da fantaziramo o snovima ili da slijedimo nagone kako bismo djelovali na temelju snova. Ako smo sanjali san osvete, možda ćemo biti iritabilni ili ”kratkog fitilja”. Trebamo se oduprijeti žudnji da budemo oštri s drugima ili da im ukažemo nepovjerenje, samo zato što nas san na to kuša. 

Nakon što se probudimo, svaku misao trebamo podložiti Kristu (2. Korinćanima 10, 5) i ne dajmo mjesta željama naših tijela. (Rimljanima 13, 14) 

6. Uživajte u Bogu prije nego odlaska na spavanje. 

Ako grešni snovi pokazuju bilo što, onda je to naša potreba za Spasiteljem. Potreban nam je vječan, zauvijek-posredujući Spasitelj, kako bi nas spasio od grješnosti koja uvijek vreba. Treba nam Isus kako bi nas pročistio od grješnih misli, očistio naše grješne želje i zaštitio nas od naših grijehom-onečišćenih snova. Trebamo milost dok smo budni i dok spavamo. Dobra vijest je da imamo Boga koji nikada ne spava. (Psalam 121, 4) 

Iako je Isus spavao dok je bio među nama, (Marko 4, 38) nikada nije sanjao snove koji vode do grijeha, jer sam nikada nije sagriješio. (Hebrejima 4, 15) Njegovo srce je sveto i nikada nije proizvodilo zlo. Umjesto toga, Isus je bio ispunjen ljubavlju prema svome Ocu, koji je bio zadovoljan s Njim. (Ivan 4, 34) Sada je naš Veliki Svećenik uvijek spreman dati milost i milosrđe koje trebamo. 

Prije odlaska na spavanje, usmjerimo naše umove na Boga kroz Njegovu Riječ i molitvu. Ispunimo naša srca istinom. (Filipljanima 4, 8) Bacimo svaku tjeskobnu misao na Njega. (1. Petrova 5, 7) Molimo se Bogu i tražimo da nam da počinak kakav nam je obećao. (Psalam 127, 2) 

Richard Baxter mudro je osmislio ove riječi koje se odnose na naše snove: 

„Ako naše posljednje misli zasladimo Kristovom ljubavlju, prisjećanjem na Njegove milosti ili naznakama nadolazeće radosti ili ako sve to možemo obući na sebe kroz neko od Kristovih obećanja, naši snovi će biti mirni i slatki. Ako i umrijesmo prije jutra, neće li biti dobro to što naše posljednje misli bijahu svete“? (Praktična djela Richarda Baxtera, 2, 469-72) 

Prije odlaska na počinak, počinimo u Isusu. Uzdajmo se u Njega i povjerujmo u to da ”On daje svoj počinak onima koje voli”. (Psalam 127, 2) 

Autor: Garrett Kell; Izvor: Desiringgod.org

PROČITAJTE JOŠ: