Isusov poticaj na ustrajnu molitvu: “Molite i dat će vam se!”

Isus nas potiče da svoje potrebe iznosimo u molitvi. On želi da računamo na to da moljenje, traženje i kucanje ne može biti uzalud. Odgovor na ustrajnu molitvu će doći.

“Molite, i dat će vam se; tražite, i naći ćete; kucajte, i otvorit će vam se. Jer svaki, koji moli, prima; tko traži, nalazi; tko kuca, otvara mu se.” (Matej 7, 7-8)

U tri riječi koje Gospodin koristi: molite, tražite, kucajte, tražila se razlika u značenju. Ako je to zaista bila Njegova svrha, onda prvo, MOLITE se odnosi na darove za koje se molimo. Ali ja mogu moliti i primiti dar bez Darovatelja. TRAŽITE je riječ u Pismu koja se koristi za samog Boga; Krist me uvjerava da Ga mogu pronaći. Ali nije dovoljno pronaći Boga u vrijeme potrebe, bez da ostaješ u zajedništvu s Njim. KUCANJE govori o pristupanju da prebivaš s Njim i u Njemu.

Moljenje i primanje darova bi zatim vodilo do traženja i pronalaženja Darovatelja, i onda do kucanja i otvaranja vrata Očevog doma i ljubavi. Jedna stvar je sigurna: Gospodin želi da računamo na to da moljenje, traženje i kucanje ne može biti uzalud: primanje odgovora, pronalaženje Boga, otvoreno srce i dom Božji su sigurni plod molitve. (…)

“Molite i dat će vam se!”

U svojoj školi, Krist nema jači poticaj na ustrajnu molitvu od ovoga. Kao što dijete treba dokazati da je rezultat ispravan, tako isto dokaz da smo se ispravno molili je odgovor. Ako molimo, a ne primamo, to je iz razloga što nismo naučili ispravno moliti. Zato neka svaki učenik u Kristovoj školi prihvati Gospodinove riječi u svoj jednostavnosti: svaki onaj koji moli, prima.

On ima dobre razloge da govori toliko bezuvjetno. Čuvajmo se da ne oslabljujemo Riječ našom ljudskom mudrošću. Kada nam On govori nebeske stvari, trebamo Mu vjerovati: Njegova Riječ će sama sebe objasniti onome koji to potpuno vjeruje.

PROČITAJTE: Što je Isus mislio kada je rekao: „Ištite i primit ćete“?

Ako se pojave pitanja i poteškoće, nemojmo ih rješavati prije nego što prihvatimo Riječ. Ne, povjerimo sve to Njemu – Njegovo je da ih riješi. Naše je da prvo i potpuno prihvatimo i držimo Njegovo obećanje. Neka u našoj unutrašnjoj komori, našem srcu sjajnim slovima bude upisana Riječ: svaki onaj koji moli, prima.

Prema ovom Gospodinovom učenju, molitva se sastoji od dva dijela, ima dvije strane, ljudsku i božansku. Ljudska je moliti, božanska je davati. Ili, ako gledamo na obe s ljudske strane, postoji moljenje i primanje, dvije polovine koje čine cjelinu. To je isto kao kada bi nam rekao da ne trebamo počivati bez odgovora, zato što je to Božja volja, pravilo u Očevoj obitelji: svaka je dječja molba, izrečena s vjerom, uslišana.

Ako odgovor ne dolazi, ne trebamo sjediti u lijenosti koja se naziva ostavkom i pretpostavljati da je Božja volja da nam ne da odgovor. Ne, mora da postoji nešto u molitvi što nije onako kako bi Bog želio. Mi moramo tražiti milost da se molimo tako da odgovor dođe.

PROČITAJTE: Molitva da se vrši Božja volja u tvome životu

Tijelu je daleko lakše podnijeti da nema odgovora, umjesto da dopusti biti pretraženo i pročišćeno Duhom dok ne nauči moliti molitvu vjere

Danas je to jedan od užasnih znakova bolesnog stanja kršćanskog života – toliki ljudi zadovoljno počivaju bez jasnog iskustva odgovora na molitvu. Oni se mole svakodnevno, mole mnoge stvari i vjeruju da će nešto od toga biti saslušano, ali malo znaju o izravnom odgovoru na molitvu, kao pravilu svakodnevnog života. I to je Očeva volja: On traži svakodnevni odnos sa svojom djecom u slušanju i ispunjavanju njihovih molbi.

Njegova je volja da Mu dan za danom dolazim s jasnim zahtjevima; On dan za danom želi činiti za mene ono što molim. U Njegovom odgovoru na molitvu, sveti ljudi su u prošlosti naučili da upoznaju Boga kao Živoga, i bili su potaknuti na slavljenje i ljubav (Psalam 34; Psalam 66, 19; Psalam 116, 1). Naš Učitelj čeka da ovo ureže u naše umove: molitva i odgovor na nju, dječje moljenje i Očevo davanje, pripadaju jedno drugom.

Autor: Andrew Murray

NAJNOVIJE!