Kako Bog zvuči? Slušanje glasa Veličanstva

Nijedan glas ne govori ni blizu s takvim autoritetom, kao glas živoga Boga.

Munje mogu biti veličanstvene. To jest, sa sigurne udaljenosti ili iz sigurnog skloništa u kojem smo sigurni od strujnog udara i omogućuje nam uživanje u spektakularnoj predstavi. Koncept veličanstva prvo nas podsjeća na velebne prizore, poput munja u daljini.

Bilo da se radi o slikovitom pogledu na veličanstvenost ljubičastih planina, horizontu velikog grada, blistavoj ljepoti zlata, dragocjenih dragulja ili veličini kraljevske palače i njezinoj raskoši, imenicu veličanstvo i njezin pridjev veličanstven obično povezujemo sa zapanjujućim pogledima, pejsažima i panoramama. 

Veličanstvenost obuhvaća veličinu, moć i slavu, koja je u isto vrijeme i privlačna i zadivljujuća. Kao i kod munje, ono što je veličanstveno sa sigurne udaljenosti može biti zastrašujuće kada se nalazi točno iznad nas.

Kada živi Bog pokazuje svoju veličanstvenost na Crvenom moru, njegovi neprijatelji paničare od straha (Izlazak 14,24), dok njegov narod, kojeg on spašava, zna da je siguran i zato slavi Božju veličanstvenost: 

Veličanstvom svojim obaraš ti protivnike; puštaš svoj gnjev i on ih k`o slamu proždire. Tko je kao ti, Jahve među bogovima, tko kao ti sja u svetosti, u djelima strašan, divan u čudima?“ (Izlazak 15, 7; 11)

Ipak, kada Biblija spominje Božju veličanstvenost, ovdje se ne misli isključivo na vidljivo. Grmljavina, ne samo munja, također nas može pogoditi veličanstveno, kada se ne nađemo izloženi i ugroženi. I tako, kao što Pismo svjedoči, Božji glas je veličanstven. Njegove riječi odzvanjaju božanskom veličinom i opipljivom dobrotom u ušima njegova naroda. Njegov govor je autoritativan i privlačan, impozantan i atraktivan. Njegov nas glas i siječe u srce i čini da naša srca podrhtavaju. Njegove nas riječi ranjavaju u našem grijehu i mi to pozdravljamo u Duhu.

Božje veličanstvene riječi, izgovorene i napisane, iznenađuju i oduševljavaju Njegov narod, čak i dok se Njegovi neprijatelji boje Njegovih munja. Njihov strah je jeziv; naše je divljenje u strahopoštovanju i radosti. Njegove munje uzrokuju zanos kod vjernika, kao i grmljavina Njegovih riječi. 

Velebnost Njegovih riječi

Tada će Gospodin pustiti, da se čuje moćni glas njegov, i pokazat će ruku svoju, koja maše s ljutim gnjevom i plamenom ognjenim, što proždire, uz buru i oluju i tuču.“ (Izaija 30, 30)

Nijedan glas ne govori ni blizu s takvim autoritetom, kao glas živoga Boga. Njegove su riječi, za razliku od bilo kakvih drugih riječi, maksimalno autoritativne, neovisno o temi o kojoj se radi. Za razliku od drugih umova i usta, Njegove riječi nisu ograničene na područje stručnosti. Njegova stručnost, kao Boga, obuhvaća sve, bez iznimke. No, veličina Njegovih riječi ne uključuje samo njegovo pravo govora o bilo kojoj temi, odnosno svakoj temi, nego i Njegovu sposobnost govora o najvažnijim temama opširno i savršeno i da Bog ima posljednju riječ. On ne samo da se bavi dalekosežnim, beskrajnim, vječnim, velikim temama, nego uz to uvijek govori o stvarima koje razumije.

Bog ne filozofira, kao što to čine najveći svjetski umovi kada dođu do najvažnijih tema. Bog nikada ne špekulira. Nikada ne pretjeruje govori iznad onoga što zna. Nikada se ne nameće. Kao Bog, On se može govoriti o bilo kojoj temi koju odabere i to s nepobitnim autoritetom i čini to savršeno, svaki put, u svemu što odluči reći i ne reći. U svojoj Riječi, On nam govori opširno, ali ne i na iscrpljujući način.

On odlučuje ograničiti svoju izgovorenu objavu na prvi savez, a zatim na novi, 66 knjiga i 30.000 stihova u rasponu od jednog i pol tisućljeća. Međutim, Bog i dalje odlučuje ne razgovarati sa svim mogućim temama u svom stvorenom svijetu i izvan njega. Bog odlučuje govoriti s jasnoćom i ponavljanjem, unatoč trendovima i promjenama svakog naraštaja, o stvarnostima koje su bezvremenske i važne. Čineći tako, Bog upućuje svoj narod na teme i razmjere svog fokusa, koji jesu najvažnije u svakom razdoblju. 

Sila Njegove Riječi

Razmislite i o snazi Njegovog veličanstvenog glasa. Njegov božanski govor nije samo autoritativan o svakoj temi, nego je i neukrotivo učinkovit u postizanju svake svrhe koju namjerava. Njegove Mu se riječi ne vraćaju prazne, nego svaki put ostvaruju upravo ono što namjerava ostvariti s njima. (Izaija 55,11) Kao nitko drugi u svemiru, Bog ima sposobnost učiniti točno ono što kaže; i to učiniti jednostavnim izgovaranjem. “Neka bude svjetlost”, rekao je i bez odgode ili neizvjesnosti, nastalo je svjetlo. Bog održava svijet kojeg je stvorio; On ga održava, uči nas Hebrejima 1,3: „Svojom silovitom riječju.“ Kada izabere, govori u gluha srca “onih koji propadaju”, onih čiji je duhovni vid zaslijepio “bog ovoga svijeta” i kaže: “Neka svjetlo zasja iz tame”. U tom trenutku mrtva srca počinju kucati. Gluhe uši čuju, a slijepe oči vide svjetlo Njegovog evanđelja. Ljudi povjeruju i bivaju spašeni. (2. Korinćanima 4,3–6)

Dobro je učinio Martin Luther, autor “Silne utvrde”, kada se divio veličanstvenosti božanskog glasa, kada je napisao da se ne trebamo bojati princa tame, jer će ga ”jedna mala riječ srušiti”. 

Prema Ivanovoj Apokalipsi, Bogočovjek će svojim uskrslim, proslavljenim, ljudskim ustima na kraju izgovoriti odlučujuću, djelotvornu riječ. Na otoku Patmosu, Ivan je prvi put čuo ”jak glas poput trube” (Otkrivenje 1,10) i okrenuo se kako bi ugledao, među vidljivom veličanstvenosti Kristove haljine, pojasa, kose, očiju, stopala i lica da “iz njegovih usta izlazio je dvosjekli mač” i ”glas mu je bio kao buka mnogih voda”. (Otkrivenje 1,15-16) Bez oružja u ruci, ali potpuno naoružan snagom svoje savršeno učinkovite riječi, Krist će poraziti svoje neprijatelje, vodeći “rat protiv njih mačem usta mojih”. (Otkrivenje 2,16)

I iz usta njegovih izlazi mač oštar, da njim pobije narode. I on će njima vladati sa žezlom gvozdenim; i on gazi tijesak žestokoga vina gnjeva Boga Svemoćnoga. I ostali su pobijeni mačem, koji izađe iz usta onoga, što sjedi na konju; i sve se ptice nasitiše od mesa njihova.“ (Otkrivenje 19, 15; 21)

Bliži se dan posta kada će uskrsli Krist, kao Bogočovjek i glasnogovornik Božanstva, morati samo progovoriti i jednom veličanstvenom riječju iz svojih usta srušit će đavla i njegove horde. 

Slava Njegove Riječi 

Na posljetku, razmislimo o slavi Njegovog veličanstvenog glasa. Još više od veličine i moći, slava je najbliža srcu onoga što veličanstvo signalizira. 

Veličanstvo je obično osjećajno. To je riječ koju je odabrao štovatelj, a ne znanstvenik. Kada se primijeni na Božju riječ, Njegova se veličanstvenost odnosi na moralnu ljepotu Njegovog govora. Božanski glas nije samo veleban u glasnoći i visini, nego je dobar u ušima Njegovog naroda; ne samo moćan nego i prekrasan Njegovoj Crkvi; ne samo istinit nego i poželjan u srcima onih koji vjeruju u Njega. 

Dragocjenije su od zlata, od mnogoga čistog zlata; slađe su od meda, što teče iz sata.“ (Psalam 19, 10)

Primjećujemo, u palom svijetu kakav je ovaj, božanska slava često dolazi s neočekivanom ili posebnom veličanstvenošću. Njegov veličanstveni glas rijetko govori onako kako ljudske uši očekuju. S našim vlastitim kratkovidnim i grijehom oblikovanim predodžbama o tome što će slavni glas reći, Božja nas Riječ uvijek ispočetka plaši. Ovdje, po Riječi Božjoj, nalazimo veličanstvo, slavu koja ne dolazi do naših očiju i ušiju kako su nas svijet i grijeh naučili očekivati. Njegov glas odzvanja izrazitom božanskom slavom, posebnom veličanstvenošću, koja daleko nadilazi naše prizemne pretpostavke. 

Njegov veličanstveni glas nadilazi mudrost svijeta i uznemiruje pisare i komentatore ovog doba. Zapanjuje mudre, moćne i plemenito rođene prema svjetovnim standardima. Ona posramljuje mudre i jake u svijetu, dok uzdiže malene i odbačene. (1. Korinćanima 1,20; 26-28) Kao veliku biblijsku meditaciju o božanskoj veličanstvenosti, Psalam 8 slavi sljedeće: 

U ustima djece i dojenčadi hvalu si spremio protiv neprijatelja, da postidiš mrzitelja, zlotvora.“ (Psalam 8, 2)

Onaj koji je “slavu svoju postavio iznad nebesa”. (Psalam 8,1) stavlja na vidjelo svoje neobično veličanstvo ili čini da Njegovo veličanstvo bude čujno, u ustima najslabijih, čak i djece i dojenčadi. U takvom neobičnom veličanstvu, Božji narod čuje slavu koja se neporecivo sama potvrđuje: ovaj glas je doista Božji, a ne ljudski. Ljudi mogu kovati mačeve i smišljati projektile. Oni mogu graditi tornjeve i ukrašavati palače. No Veličanstvo u visini će ih srušiti slavljenjem djece. 

Pobjeda Njegove Riječi

Tako čitamo da, nakon što je sam Bog došao prebivati među nama, “Riječ tijelom postala”. (Ivan 1,14) Nije došao s veličanstvom koje se očekivalo. Riječ je došla u Nazaret, k djevici, trideset godina u tami, bez “lika ni veličanstva da ga gledamo, ni ljepote da ga poželimo”. (Izaija 53,2) To jest, bez veličanstvenosti za oči i uši prirodnog čovjeka. Ali kad nam Bog otvori oči i uši, spoznajemo Njegovo veličanstvo. Držimo se Njegovih riječi, kao što su neki činili kada je poučavao u hramu (Luka 19, 48) i svjedočimo sa strahopoštovanjem, s onim službenicima koji su priznali: “Nitko nikada nije govorio kao ovaj čovjek”! (Ivan 7,46) Govorimo, s mnoštvom u Galileji: ”Napokon, učitelj s pravim autoritetom”! (Marko 1,22; 27).  Očekujemo dan kada će On poraziti naše neprijatelje mačem svojih usta, baš kao što ga mi, Njegova Crkva, hvalimo, uz priznanje Psalma 452: “…milost je izlivena na tvoje usne”. Tada ćemo još više vidjeti veličanstvenost Njegove munje, koja dolazi s Njegovom gromoglasnom riječi.

Izvor: DesiringGod.org; Prijevod: Ivan H.; Prevedeno i objavljeno uz dopuštenje portala Desiringgod.org koje vrijedi za Novizivot.net.

NAJNOVIJE!