Tko se ne rodi nanovo, ne može vidjeti kraljevstva Božjega!

Evanđelje dana za ponedjeljak, 17. travnja 2023. godine: Tko se ne rodi nanovo, ne može vidjeti kraljevstva Božjega! (Ivan 3, 1-8)

Čitanje svetog Evanđelja po Ivanu

Bijaše među farizejima čovjek imenom Nikodem, ugledan Židov. On dođe Isusu obnoć i reče mu: »Rabbi, znamo da si od Boga došao kao učitelj jer nitko ne može činiti znamenja kakva ti činiš ako Bog nije s njime.« Odgovori mu Isus: »Zaista, zaista, kažem ti: tko se ne rodi nanovo, odozgor, ne može vidjeti kraljevstva Božjega!«
Kaže mu Nikodem: »Kako se čovjek može roditi kad je star? Zar može po drugi put ući u utrobu majke svoje i roditi se?« Odgovori Isus:
»Zaista, zaista, kažem ti:
ako se tko ne rodi iz vode i Duha,
ne može ući u kraljevstvo Božje.
Što je od tijela rođeno, tijelo je;
i što je od Duha rođeno, duh je.
Ne čudi se što ti rekoh:
‘Treba da se rodite nanovo, odozgor.’
Vjetar puše gdje hoće;
čuješ mu šum,
a ne znaš odakle dolazi i kamo ide.
Tako je sa svakim
koji je rođen od Duha.«

Evanđelje dana – komentar

Evanđelist Ivan prikazuje Nikodema kao učenog čovjeka, opisujući ga ne samo kao farizeja, već i kao “uglednog Židova”. Isus ga naziva “učiteljem u Izraelu” (stih 10). Govoreći u prvom licu množine (“Rabbi, znamo…”) Nikodem se predstavlja kao predstavnik vjerskih vođa.

Nikodem misli da on, kao vjerski vođa, razumije tko je Isus i tko je Bog. Poput tipičnog učenjaka, počinje razgovor izjavom koja se temelji na dokazima. “Mi znamo” da je Isus učitelj došao od Boga. Kako znamo? Promatranjem, logikom i dedukcijom. Isusovi znakovi pružaju uvjerljiv dokaz da je Bog s njim. Iako Nikodem nije u krivu u svom zaključku, nije ni u pravu. Njegova percepcija je djelomična i nepotpuna. Uz “mnoge” spomenute u Ivanu 2, 23-24 koji vjeruju u Isusovo ime jer su vidjeli znakove koje čini, on nije osoba kojoj se Isus može povjeriti. U nedostatku hrabrosti i predanosti, došao je posjetiti Isusa noću, jer nije želi da ga se vidi s njim.

PROČITAJTE: Što znači biti ponovno rođen?

Isusov odgovor na Nikodemovu uvodnu izjavu zadire ravno u srž stvari: nitko ne može vidjeti Božju vladavinu ako nije nanovo rođen/odozgo. Ako Nikodem ne dopusti Bogu da promijeni cijeli njegov način postojanja u svijetu, on neće moći opaziti Boga na djelu. Nikodem odmah pokazuje svoj nedostatak duhovne percepcije propuštajući Isusovu igru ​​riječi i uzimajući Isusove riječi na najdoslovnijoj razini (kao što to čini većina Isusovih sugovornika u Ivanu). Zbunjen, on pita: “Kako se čovjek može roditi ako je star?” Isus objašnjava da Bog vodom i Duhom daje ljudima ponovno rođenje. Oni koji se na ovaj način ponovno rode postaju nova stvorenja, oblikovana i podržana od Duha koji se nastanjuje u njima.

U svom razgovoru s Nikodemom Isus se poziva na sve tri osobe Trojstva. Bog je Onaj koji voli svijet i koji, ne želeći da itko propadne, daje Sina. Bog šalje Sina ne da osudi svijet i njegove stanovnike, već da ih spasi i obnovi. Isus je sišao s neba i uzašao na nebo, povezujući nebo i zemlju. Poput zmije koju je Mojsije podigao u pustinji (vidi Brojevi 21, 4–9), Isus će biti podignut kako bi razotkrio ljudsku grešnost i kako bi spasio ljude od grijeha. Oni koji uzvjeruju u Isusa, imat će vječni život. On počinje sada, u trenutku kada vjernici povjere svoje živote Isusu. Oni postaju građani Božjeg kraljevstva, podlažući se Božjoj vlasti i ovise o vodstvu Duha.

Kratka molitva uz današnje Evanđelje

Gospodine Isuse, hvala što si u punini vremena došao na ovaj svijet. Hvala što si uzeo tijelo i krv poput našega i ponizio se do smrti na križu. Hvala što si to učinio za nas grešnike i našu slobodu od grijeha. Pomozi našoj vjeri – neka nas Tvoj Duh preobražava u Tvoj lik. Daj da iskreno služimo za napredak Tvoga Kraljevstva. Amen!

NAJNOVIJE!