kako ne smijemo moliti
Foto: Unsplash

Prije nego što molite, Isus želi da zapamtite nekoliko stvari. Daje nam dva savjeta kako ne smijemo moliti.

Kao kršćanin, želite li naučiti kako moliti pouzdanije? Trebate li znati više o molitvi? Jedan od najvećih darova koje nam daje Krist jest molitva. Zanimljivo je da su učenici tražili od Isusa da ih pouči. Luka 11,1 nam govori da su učenici došli k Isusu i postavili jasan zahtjev: Gospodine, nauči nas moliti, kao što je i Ivan naučio svoje učenike.“ Također je nevjerojatno zanimljivo da kad je Isus uvažio zahtjev učenika, najprije je poučio kako ne moliti.

Ponekad, prije nego što stvarno shvatimo kako činiti nešto važno, moramo shvatiti kako nešto ne činiti.

Prije nego što molite, Isus želi da zapamtite nekoliko stvari.

Ne molite kao licemjeri

Prvo što nam Isus govori kad se pripremamo za molitvu jest da „ne budemo kao licemjeri“. Isus osuđuje svako licemjerje, ali ovdje govori o vrlo specifičnom, javnom licemjerju. Kao što vidimo, ovaj prikaz licemjerja je onaj koji traži osobnu pozornost za pobožnost. Isus opisuje unutarnje motive ovih tipova licemjera: Oni vole moliti stojeći u sinagogama i na uglovima ulica da se pokažu ljudima. Zaista, kažem vam, primili su svoju plaću.“

Naravno, Isus misli na hvalisave molitve farizeja, ali to moramo vidjeti i kao iskušenje za sebe. Vi i ja lako možemo podleći iskušenju da se uključimo u licemjernu molitvu koju samo formalno upućujemo Bogu, ali daleko od njega u stavu našeg srca.

PROČITAJTE: Ako ne shvatite ovu istinu, postat ćete potpuno paralizirani u svojim molitvama

Isus ne samo da izgovara ono što ne želi da njegovi učenici rade, nego i ono što bi trebali činiti: A ti, kad moliš, uđi u svoju sobu, zatvori vrata svoja i pomoli se Ocu svojemu koji je u tajnosti. I Otac tvoj, koji vidi u tajnosti, uzvratit će ti javno.“ Privatna molitvena soba, naravno, može biti vrlo koristan alat za osobnu predanost Bogu. Ipak, Isusovo učenje ovdje ne sugerira da je primarno pitanje arhitektura. Poanta u ovom stihu je izdvojenost. Pravo pitanje nije toliko gdje molite, već da molite u tajnosti kako ne biste paradirali svojom pobožnošću pred drugima.

Kada molimo u izolaciji, molimo zato što tražimo zajedništvo s Bogom. U toj izolaciji se događa istinska molitva jer ne poziramo niti glumimo. Rezultat takve molitve je nagrada od Oca na nebu. Otac koji zna što se radi u tajnosti nagradit će one koji mole u tajnosti.

Ne molite da impresionirate

Prvi ispravak koji Isus daje jest da ne bismo trebali moliti da impresioniramo ljude. Drugi korektiv koji Isus daje jest da ne bismo trebali moliti da impresioniramo Boga: A kad molite, ne ponavljajte jedno te isto, kao pogani. Oni naime misle da će s mnoštva riječi svojih biti uslišani. Stoga ne nalikujte na njih. Ta zna Otac vaš što vam treba i prije no što ga zamolite.“ Bog ne traži duge riječi, duge molitve i bezumno ponavljanje. Ne impresioniramo Boga s time koliko su naše molitve velike. Isus ne upozorava samo na farizejske, licemjerne molitve; već i na molitve pogana koji misle da će ih se čuti po njihovim brojnim riječima. Prikupljaju besmislene fraze u besmislenom ponavljanju.

Nalazimo nešto slično u 1. Kraljevima 18 u bitci bogova na gori Karmel. Poganski svećenici su bijesno ponavljali svoje molitve i trudili se privući pažnju svojih bogova, toliko da su čak parali svoja tijela kako bi privukli zanimanje bogova za njihovu aktivnost. Ilija je to koristio kao priliku za malo teologije molitve. Zbog Baalovog nedostatka odgovora, Ilija se izrugivao Baalovim svećenicima govoreći: Zazivajte snažnim glasom, jer on je bog: ili je u razgovoru ili je u poslu ili je na putu; možda on spava pa ga treba probuditi.“ Ilija je pokazao da Bog nije impresioniran našim mnogim riječima. Njegova je molitva bila jednostavna: GOSPODE, Bože Abrahamov, Izakov i Izraelov, neka se danas zna da si ti Bog u Izraelu i da sam ja sluga tvoj i da sam na tvoju riječ učinio sve ovo. Usliši me, GOSPODE, usliši me, da bi ovaj puk spoznao da si ti, GOSPODE, Bog i da ćeš ti natrag vratiti srca njihova.“

Matej 6,8 jedan je od najvažnijih stihova kako bi se razumjela Gospodnja molitva: Ta zna Otac vaš što vam treba i prije no što ga zamolite.“ Ako shvatimo da naš Otac zna naše potrebe prije nego što ga pitamo, tada umjesto da nas odvuku od molitve, naši će molitveni životi biti sasvim promijenjeni. Vidjet ćemo suverenog Boga koji je spreman i sposoban odgovoriti na naše molitve i koji sve usmjerava za naše dobro i svoju slavu. Čvrsta biblijska teologija nas informira da razumijemo ono što radimo kad dolazimo pred njegovo prijestolje milosti s našim zahtjevima i potrebama.

Autor: Albert Mohler; Prijevod: Vesna L.; iz knjige The Prayer that Turns the World Upside Down: The Lord’s Prayer as a Manifesto for Revolution; Izvor: Crosswalk.com