Postoje tri osnovna gledišta o identitetu dvojice svjedoka u Otkrivenju 11,3-12: (1) Mojsije i Ilija, (2) Henok i Ilija, (3) dva nepoznata vjernika koje Bog poziva da budu njegovi svjedoci u posljednjim vremenima.

(1) Smatra se mogućim da su Mojsije i Ilija ova dva svjedoka zbog moći svjedoka da pretvore vodu u krv (Otkrivenje 11,6), po čemu je Mojsije poznat (Izlazak, poglavlje 7), te zbog njihove moći da unište ljude vatrom (Otkrivenje 11,5), po čemu je Ilija poznat (2. Kraljevima, poglavlje 1).

Ono što dodatno daje na snazi ovom viđenju jest činjenica da su se Mojsije i Ilija pojavili s Isusom pri preobraženju (Matej 17,3-4). Nadalje, židovska tradicija očekuje da se Mojsije i Ilija u budućnosti vrate.

Malahija 4,5 predviđa povratak Ilije, a Židovi su vjerovali Božjem obećanju da će podići proroka poput Mojsija (Ponovljeni zakon 18,15.18) što zahtijeva njegov povratak.

(2) Henok i Ilija se vide kao moguća dva svjedoka, jer su oni jedine dvije osobe koje je Bog uzeo na nebo bez toga da su iskusili smrt (Postanak 5,23; 2. Kraljevima 2,11). Činjenica da ni Henok ni Ilija nisu doživjeli smrt kvalificira ih da dožive smrt i uskrsnuće, koje će dvojica svjedoka iskusiti (Otkrivenje 11,7-12).

VIDI OVO: Na što se odnosi proročanstvo o 1260 dana iz Otkrivenja?

Zagovornici tog gledišta tvrde da stih iz Hebrejima 9,27 (svi ljudi jednom umiru) diskvalificira Mojsija od toga da bude jedan od dva svjedoka, pošto je Mojsije već jednom umro (Ponovljeni zakon 34,5). Međutim, postoji nekoliko osoba u Bibliji koji su umrli dva puta – npr. Lazar, Gazela i kćer nadstojnika sinagoge – tako da stvarno ne postoji razlog da se Mojsije po toj osnovi eliminira.

Gledište pod (3) u suštini tvrdi da 11. poglavlje Otkrivenja ne pripisuje nikakav poznati identitet dvojici svjedoka. Ako su to bili Mojsije i Ilija, ili Henok i Ilija, zašto bi Pismo o tome šutjelo? Bog je savršeno sposoban da uzme dva „obična“ vjernika i da im moć kako bi činili iste znakove i čudesa koja su činili Mojsije i Ilija. Ne postoji ništa u Otkrivenju 11 što od nas zahtjeva da pretpostavimo „poznati“ identitet dvojice svjedoka.

Koje je gledište ispravno? Moguća slabost gledišta (1) jest da je Mojsije već jednom umro, te stoga ne može biti jedan od dvojice svjedoka koji umiru, jer bi Mojsije bio proturječan Hebrejima 9,27.

Zagovornici gledišta (1) argumentiraju da su svi ljudi koji su čudesno uskrsnuli u Bibliji (npr. Lazar) kasnije opet umrli. Hebrejima 9,27 se onda vidi kao „opće pravilo“, a ne kao univerzalni princip.

VIDI OVO: Zašto je Bog uzeo Henoka i Iliju na nebo bez da su umrli?

Nema jasne slabosti gledišta pod (2), jer ono rješava problem „umiranja jedanput“, te ima smisla da ako je Bog uzeo dvije osobe u nebo bez umiranja, Henoka i Iliju, bilo je to da ih pripremi za posebnu svrhu.

Također nema jasne slabosti gledišta (3). Sva tri gledišta su valjana i moguća tumačenja kojih se kršćani mogu držati. Pitanje identiteta dvojice svjedoka je pitanje oko kojeg kršćani ne bi trebali biti dogmatični.

Prijevod: Aleksandar J.; Izvor: Gotquestions.org