Pavao je pisao da je ”bio odnesen do u treće nebo”. (2. Korinćanima 12, 2) U idućem stihu, Pavao isto mjesto naziva rajem. Raj ili treće nebo, je mjesto gdje je Bog.

Isus je obećao razbojniku na križu: „Danas ćeš biti sa mnom u raju“. (Luka 23, 43) Oni će biti zajedno u Božjoj prisutnosti. Stoga ”treće nebo” (koje se samo jednom spominje u Bibliji) ima isto značenje onoga kako mi obično koristimo riječ ”raj”. 

Različite ”vrste” nebesa

Zašto Pavao spominje treće nebo, a ne samo raj? Govori tako da bi ga čitatelji mogli razumjeti. Raj ili ”nebesa” koriste se na različite načine u Bibliji. 

Prvo spominjanje nebesa jest atmosfera na Zemlji. Primjeri toga su: 

„Ptice nebeske“. (Postanak 1, 26) 

„Prozori nebeski bijahu zatvoreni, stoga kiša ne pada s neba“. (Postanak 8, 2) 

„On će zatvoriti nebesa, stoga više neće padati kiše“. (Ponovljeni zakon 11, 17) 

„Vidjet ćete Sina Čovječjega kako sjedi zdesna i kako dolazi na oblacima nebeskim“. (Matej 26, 64) 

Drugo značenje nebesa su zvijezde iznad zemljine atmosfere. Primjeri ovoga su: 

„Oni vidješe Boga Izraelova: podnožje njegovim nogama kao da je bilo od dragoga kamena safira, sjajem nalik na samo nebo“. (Izlazak 24, 10) 

„Zasigurno ću umnožiti tvoje potomstvo kao zvijezde nebeske“. (Postanak 22, 17) 

„…otišavši da iskazuje štovanje drugim bogovima te se pokloni njima, suncu, mjesecu ili bilo čemu od nebeske vojske, a što sam ja zabranio“. (Ponovljeni zakon 17, 3) 

Treće značenje nebesa jest mjesto gdje boravi Bog. Primjeri ovakvog korištenja riječi su: 

„I usliši molitvu sluge svoga i naroda svojega izraelskog koju bude upravljao prema ovome mjestu. Usliši s mjesta gdje prebivaš, s nebesa; usliši i oprosti“. (1. Kraljevima 8, 30) 

„Tada ću začuti s nebesa i oprostit ću im njihove grijehe i iscijelit ću njihovu zemlju“. (2. Ljetopisa 7, 14) 

„Gospodin je utemeljio svoje prijestolje na nebesima“. (Psalam 103, 19) 

„Dajte slavu Gospodinu, koji je na nebesima“. (Matej 5, 16) 

Pomiješana upotreba riječi ”nebesa”

Često se riječ ”nebesa” koristi tako da na neki od načina miješa ova tri značenja. Na primjer: 

– Kada je Jakob bježao od Ezava, čitamo: „I usne san: ljestve stoje na zemlji, a vrhom do neba dopiru, i anđeli Božji po njima se penju i silaze“. (Postanak 28, 12) 

– „Isus im reče: „Zaista, zaista, kažem vam: nije vam Mojsije dao kruh s neba, nego Otac moj daje vam kruh s neba, kruh istinski“. (Ivan 6, 32) 

”Treće nebo” – u prisutnosti Gospodina 

Stoga, kada Pavao spominje treće nebo, on je želio reći: „Nisam bio u oblacima, nisam bio među zvijezdama; bio sam u Božjoj prisutnosti“! To je duboka i preplavljujuća radost koju će osjetiti svatko od nas, ako smo povjerovali u Gospodina Isusa kao u Spasitelja. 

Autor: Marten Visser; Izvor: Biblword.net

PROČITAJTE JOŠ: