6 zlih posljedica grijeha – onih grijeha koje smo prepoznali, ali ih odbijamo uništiti

Foto: Julia Shashkina/Flickr

Mi ne griješimo nekažnjeno. Ne možemo griješiti bez posljedica. Kada nam Duh Sveti otkrije grijeh u nama, ne možemo jednostavno ignorirati taj grijeh, a očekivati da će naši duhovni životi i dalje rasti i napredovati.

U svojoj poznatoj knjizi Prevladavanje grijeha i iskušenja, John Owen navodi šest zlih posljedica grijeha – onih grijeha koje smo identificirali, ali ih odbijamo uništiti.

U četvrtom poglavlju svoje knjige, Owen želi čitatelju da razmisli o sljedećem: život koji je na slavu Bogu je onaj u kojem stalno vodimo rat protiv grijeha. On to kaže ovako: ” Život, snaga i uteha našeg duhovnog života ovise puno o našem umrtvljivanju grijeha.” Za mene je život postojanje duhovnog života, snaga nastavak istog, a utjeha to da nam Sveti Duh potvrđuje da taj život postoji. Sve ovo je ugroženo postojanjem grijeha. Owen izdvaja šest posljedica grijeha u našim životima, ali prvo on ima par važnih stvari koje želi istaći.

Prva od ovih je za Owena, čini se, to da je umrtvljivanje grijeha potrebno za siguran i udoban kršćanski život, ali ga ipak ne garantira. Kao kršćanin i kao pastir smatram ovo važnim: “Čovjek se može ceo svoj život posvetiti umrtvljivanju grijeha; a opet možda nikada ne uživa ni u jednom danu mira i utjehe. Korištenje sredstava za dobivanje mira je naše; dar istih je Božje djelo. ” Drugim riječima, Bog nam ne duguje ništa za naše umrtvljivanje grijeha; to je naša dužnost, a mi je moramo učiniti iz ljubavi i odanosti prema njemu. Međutim, u uobičajenim okolnostima, on nagrađuje takvu akciju životom, snagom i utjehom.

Druga od ovih stvari je to da ne smijemo brkati umrtvljivanje grijeha s evanđeljem. “Umrtvljivanje grijeha nije neposredni uzrok toga da nam Boga daje život, snagu, hrabrost i utjehu. … Usvojenje i opravdanje … su neposredni uzroci.” Duhovni život, utjeha, i snaga nisu plod umrtvljivanja grijeha, već opravdanja.

S tim pitanjima na stranu, on sada nudi niz šest zlih posljedica koje nosi odbijanje borbe sa grijehom:

  1. Grijeh nas lišava duhovne snage i utehe.“Svaki grijeh neumrtvljen će učiniti dvije stvari: oslabit će dušu i lišiti je snage. U dušu će dovesti tamu i lišiti je udobnosti i mira. “
  2. Grijeh slabi dušu i lišava je snage.“Neumrtvljena požuda će popiti duh i svu snagu duše, i oslabiti je za njene dužnosti.” Kada se govori o dužnostima, on govori o običnim sredstvima milosti, a posebno o čitanju Svetog pisma, molitvi i duhovnom rastu koji dolazi iz ove dvije stvari.
  3. Grijeh postaje užitak srca.“On preusmjerava srce izvan duhovnog okvira koji je potreban za snažno zajedništvo s Bogom; postaje srcu drag, čineći objekat grijeha voljenim i poželjnim, time izbacujući ljubav ka Ocu.” Neumrtvljen grijeh postaje naša radost, a mi počinjemo da ga volimo i radujemo se u njemu.
  4. Grijeh postaje objekat meditacije naših umova.“Misli su veliki dostavljač duše koji mugu doneti one stvari koje duši udovoljavaju; a ako grijeh u srcu nije umrtvljen, oni će uvijek činiti ono što ispunjava požude tijela.” Kada grijeh ostane netaknut, on postaje centar meditacije našeg srca, i preuzima mjesto koje treba popuniti Gospodin.
  5. Grijeh ometa naš duhovni hod. “Ambiciozan čovjek mora proučavati, a ljudi ovog svijeta moraju raditi ili stvarati, a senzualna, tašta osoba sebe daje taštini, kada bi trebali biti uključeni u štovanje Boga.” Grijeh krade vrijeme, pažnju i ljubav koje su nam potrebni za održavanje našeg zajedništva s Bogom.
  6. Grijeh tamni dušu. “To je oblak, gust se oblak, koji se prostire na površini duše, i presreće sve zrake Božje ljubavi i milosti. To oduzima osjećaj privilegije našeg usvojenja; a ako duša počinje skupljati misli utjehe, grijeh ih brzo raspe.” Kada stalno biramo grijeh umjesto pobožnosti, grijeh uništava utjehu koju Duh Sveti nastoji pružiti. Naše duše potamne jer ne vide svjetlo njegove dobrote i privilegija našeg usvojenja.

Rješenje za sve to je da se grijeh ubije. Evo kako to Owen kaže: “umrtvljivanje grijeha daje prostora svim vidovima Božje milosti  da unutar naših srca rastu. Život i snaga naših duhovnih života sastoji se u snazi i procvatu biljaka milosti u našim srcima.”

Autor: Tim Challies; Prijevod: Aleksandar J.; Izvor: Challies.com

Reci što misliš