Što je bludnost prema Bibliji? Ovo svi trebaju znati

Bludnost je dragovoljni spolni čin između dviju osoba koje nisu u bračnom savezu, što također znači i preljub

U Starome zavjetu, Mojsijev Zakon i židovska tradicija zabranjivale su cijeli niz spolnih grijeha. No, hebrejski prijevod ”bludnosti” iz Staroga zavjeta također je odgovarao riječi preljub.

Riječ bludnost korištena je u povezivanju s poganskim idolima, jer je velik broj poganskih rituala uključivao spolne odnose. U ovome članku zaronit ćemo dublje u to što sve definicija bluda, prema Bibliji, uključuje. 

Pavao nije trošio riječi kada je rekao: „Umrtvite dakle udove svoje zemaljske: bludnost, nečistoću, strasti, zlu požudu i pohlepu – to idolopoklonstvo“! (Kološanima 3, 5) Pisac poslanice Hebrejima upozorio je: „Ženidba neka bude u časti u sviju i postelja neokaljana! Jer bludnicima će i preljubnicima suditi Bog“. (Hebrejima 13, 4)

Ove riječi imaju malenu vrijednost u modernoj kulturi, u kojoj vrijednosti imaju korijen u kulturalnim pravilima, koja se mijenjaju kako vjetar puhne. 

No za one od nas koji volimo autoritet Biblije, postoji različit standard razlikovanja između onoga što je prihvatljivo i dobro i onoga što treba osuditi i izbjegavati. Apostol Pavao upozoravao je rimsku crkvu ”neka se ne prilagođava ovome svijetu, nego neka se preobrazi promjenom svog načina razmišljanja”. (Rimljanima 12, 2)

Pavao je razumio da sustav svijeta, u kojemu živimo, želi proždrijeti Kristovo kraljevstvo, ima svoja vlastita pravila, želi neprestano prilagoditi svakog čovjeka na svoju sliku, što je ironija, jer Bog svakog čovjeka želi prilagoditi na svoju sliku od početka svijeta. (Rimljanima 8, 29) Ne postoji područje gdje se ova društvena prilagodljivost jasnije vidi nego u stvarima koje se odnose na seksualnost. 

Što Biblija kaže o bludnosti?

Biblija je vrlo glasna po pitanju spolne etičnosti i vrlo nam jasno govori kako ona treba izgledati. Korintska crkva bila je na glasu, ali ne na onakvom kakav biste željeli jednoj crkvi. Pavao je pisao i rekao: „Općenito se čuje o bludnosti među vama, i to takvoj bludnosti kakve nema ni među poganima: da netko ima očevu ženu“. (1. Korinćanima 5, 1) Grčka riječ koja se ovdje koristi i koja se koristi više od dvadeset puta kroz Novi zavjet, za nemoralnost je riječ πορνεία (”porneia”). Hrvatska riječ ”pornografija” dolazi od riječi ”porneia”. 

U 4. stoljeću, grčki tekst Biblije bio je preveden na latinski, na djelo što danas znamo kao Vulgata. U Vulgati, grčka riječ ”porneia” bila je prevedena na latinsku riječ ”fornicati”, odakle dobivamo englesku riječ ”fornication”, odnosno hrvatsku ”bludnost”. 

Što bludnost sve uključuje?

Mnogi biblijski učenjaci uče da bludnost uključuje samo predbračne spolne aktivnosti, no ne postoji ništa što bi moglo ukazivati na tako uzak pogled na tu problematiku. To je vjerojatno iz razloga što moderni prevoditelji odabiru prevoditi riječ ”porneia” kao ”nemoralnost”, zbog šireg obujma i onoga to ta riječ može pokrivati. Biblija je jasna kada određene grijehe ubraja u bludnost, što znači da bismo trebali biti i mi jasni po tom pitanju. 

Vjerujem da je sigurno sažeti da se ”porneia” odnosi na bilo kakve aktivnosti seksualne prirode, koji se odvijaju izvan Božjeg plana za brak, uključujući, ali ne ograničavajući se na pornografiju, izvanbračne spolne odnose, kao i svaku drugu seksualnu aktivnost koja obeščašćuje Krista.

Apostol je upozorio Efežane: „A bludnost i svaka nečistoća ili pohlepa neka se i ne spominje među vama, kako dolikuje svetima! Ni prostota, ni ludorija, ni dvosmislica, što se ne priliči, nego radije zahvaljivanje“! (Efežanima 5, 3-4) Taj isječak prikazuje prikaz onoga što bi za nas trebalo proširiti značenje toga, što znači da bludničenje može biti i način govora. 

Ponukan sam izreći kako ovi stihovi govore o tome da nisu ni sve seksualne aktivnosti unutar braka takve da odaju čast Kristu. Svjestan sam da se unutar okvira braka odvija puno zloupotrebe i nema sumnje da Bog neće suditi samo iz razloga što je počinitelj sagriješio protiv svog supružnika. 

Kakvu štetu može uzrokovati bludnost?

Vrlo je otrježnjujuće to što Bog, koji voli brak, a mrzi razvod (Malahija 2, 16), u stvari omogućuje dopuštenje unutar kojeg brak može završiti razvodom. Isus kaže da svatko onaj tko se razvede iz bilo kojeg drugog razloga, osim ”zbog nečednosti” (Matej 5, 32) čini preljub, a ako se osoba vjenča za drugu osobu koja je bila razvedena zbog bilo kojeg drugog razloga izvan nečednosti, to je također preljub. 

Vjerojatno ste pogodili, no riječ ”nečednost” u grčkome ima isto značenje kao i riječ ”porneia”. To su snažne riječi koje se urežu duboko unutar vezivnog tkiva kulturalnih pogleda našeg društva na brak i razvod, no to su Božje riječi. 

Grijeh seksualnog nemorala (bludnosti) ima potencijal uništavanja odnosa, kojeg je Bog stvorio kako bi prikazivao Božju ljubav prema Njegovoj Mladenki, Crkvi. Pavao daje naputke muževima ”neka vole svoje žene kao što je Krist volio Crkvu i položio svoj život za Nju”. (Efežanima 5, 25) Nemojte me pogrešno shvatiti, postoje mnoge stvari koje braku mogu zadati smrtonosni udarac i koji često puta nanesu tako duboke rane i povrede, koje u konačnici mogu dovesti do prekida saveza tako da se brak teško može popraviti. 

Za korintsku crkvu, Pavao daje svoje upozorenje: „Ne znate li da su tijela vaša udovi Kristovi? Hoću li dakle uzeti udove Kristove i učiniti ih udovima bludničinim? Nipošto! Ili zar ne znate: tko uz bludnicu prione, jedno je tijelo? Jer veli se: Bit će njih dvoje jedno tijelo“. (1. Korinćanima 6, 15-16)

Ponovno, grijeh nemoralnosti (bludnosti) puno je širi od same prostitucije, no pravilo koje ovdje čitamo može se primijeniti na svaki aspekt seksualnog nemorala. Moje tijelo nije moje. Kao sljedbenik Krista, postao sam dio Njegovog tijela. (1. Korinćanima 12, 12-13) Kada seksualno sagriješim, to je kao da vučem Krista i Njegovo tijelo u to da zajedno sa mnom sudjeluju u grijehu. 

Bludnost posjeduje sposobnost zarobljavanja naših misli na takve načine da neki ljudi nikada ne mogu prekinuti lanac svog ropstva. Pisac poslanice Hebrejima pisao je o ”grijehu koji nas lako svezuje”. (Hebrejima 12, 1) To izgleda kao ono o čemu je Pavao pisao kada je pisao efeškim vjernicima: „Ovo govorim i zaklinjem u Gospodinu: ne živite više kao što pogani žive – u ispraznosti pameti njihove: zamračena uma, udaljeni od života Božjega, sve zbog neznanja koje je u njima, zbog okorjelosti srca njihova. Sami su sebe otupili i podali se razvratnosti da bi u pohlepi počinjali svaku nečistoću“. (Efežanima 4, 17-19) Seksualni grijeh ušulja se u naše umove i zarobljava ih na načine koje često ne primjećujemo, sve dok ne bude prekasno. 

Seksualni grijeh može biti vrlo privatan grijeh, no sjeme koje je posijano u tajnosti također daje destruktivan plod, javno radeći štetu u braku, crkvama, poslovima i u konačnici od vjernika krade radost i slobodu intimnosti s Kristom. Sav seksualni grijeh je krivotvorina intimnosti koju je osmislio otac laži, kako bi zauzela mjesto naše prve ljubavi, Isusa Krista. 

Kako možemo nadvladati grijeh bludnosti? 

Kako se osoba bori i pobjeđuje u području seksualnog grijeha? 

1. Priznavanjem toga da je Božja volja za Njegov narod živjeti čistim i svetim životima i da Bog osuđuje seksualni nemoral svake vrste. (Efežanima 5; 1. Korinćanima 5; 1. Solunjanima 4, 3)

2. Priznavanjem (slaganjem s Bogom) naših grijeha Bogu. (1. Ivanova 1, 9-10)

3. Priznavanjem i povjeravanjem starješini od povjerenja. (Jakovljeva 5, 16)

4. Svjesno treniranje uma ispunjavanjem biblijskom mudrošću i aktivni uključivanje u same misli o Bogu. (Kološanima 3, 1-3; 16)

5. Shvaćanje da je sam Krist Onaj koji nas može spasiti od okova, koje su tijelo, đavao i svijet osmislili kako bi zarobili naše umove. (Hebrejima 12, 2)

Dok pišem ove misli, shvaćam da za one koji krvare i hvataju još jedan dah na bojišnici, ove riječi mogu djelovati plitko i poprilično odvojeno od užasa borbi stvarnog života u potrazi za svetošću. Namjera mojih riječi nije da budu popis stvari koje, nakon što ih se obavi, daju jednostavno rješenje. Samo sam želio ponuditi Božju istinu u svijetu laži i molitvu koja bi nas sve mogla osloboditi od lanaca koji nas vezuju, kako bismo mogli Boga još više voljeti. 

Autor: Rick Kirby; Prijevod: Ivan H.; Izvor: Crosswalk.com

PROČITAJTE JOŠ:

NAJNOVIJE!