život poslije smrti ne postoji
Foto: Gizmodo

S obzirom da čujemo dosta o iskustvima bliske smrti, pitamo se jesu li stvarna? Kako to možemo znati? Što to znači?

Raj i pakao

Ne mogu nabrojati broj ljudi koji je izjavio da je umro i otišao u raj, ili sišao u pakao, a onda se vratio da nas izvijesti o tome. S jedne strane, nemoguće je potvrditi ove izvještaje, a uz to, Biblija ne govori ništa o osobi koja umire i odlazi u nebo ili pakao, pa se onda vraća.

Jedini izuzetak bi bio Isus Krist, koji je došao s neba i bio rođen od djevice, bio razapet i uskrsnuo je trećeg dana, ali također je i apostol Pavao izjavio (o sebi ili nekom drugom?): “Znam da je taj čovjek – da li u tijelu, da li izvan tijela, ne znam, Bog zna – bio ponesen u raj i čuo neizrecive riječi, kojih čovjek ne smije govoriti.” (2. Korinćanima 12,3-4).

Raj se očito odnosi na nebo, a je li ovo Pavlovo iskustvo bilo “u tijelu, ili izvan tijela” nije znao. Bog mu je zabranio govoriti “neizrecive riječi” koje “čovjek ne smije govoriti”, tako da iako postoji na tisuće izvještaja o nekome tko je umro i otišao u raj ili pakao, a onda se vratio, jedini čovjek koji je to učinio u Bibliji se nije vratio i napisao knjigu o tome.

Iskustva bliska smrti

Iskustva bliska smrti nisu ista kao ona poslije smrti, ili prividne smrti, kada netko misli da je umro, pa se vrati u život,ai to mogu biti oni koji su bili u šoku, i odjednom su se vratili. Osoba koja je bila blizu smrti nije kao netko tko je službeno proglašen mrtvim, da bi se potom vratio u život. Iskustvo bliske smrti nije u stvari smrt, već blizu smrti. U tome je razlika.

Kada ljudi doživljavaju ova iskustva bliska smrti, pokušavaju zapisati sve čega se mogu sjetiti, i postoje neke zadivljujuće stvari, ali opet, ne možemo potvrditi svaki detalj izvještaja ovih osoba. To bi bilo nemoguće. A čak iako se to dogodi, kao što mnogi vjeruju, što to dokazuje? Možemo li iskoristiti izvještaje ovih ljudi i izgraditi znanost od nje? Ne, jer sve što se ne slaže s Božjom riječju, ne slaže se s voljom Božjom.

Neki su čak tvrdili da su bili duže vrijeme u raju i da su vidjeli i izgubljene rođake. Drugi tvrde da su bili u paklu, ali što Biblija govori o ovome? Autor poslanice Hebrejima je napisao da je određeno “ljudima jednom umrijeti, a potom na sud” (Hebrejima 9,27). Jednom ukazuje na jednu smrt. Lazar i drugi koje je Isus podigao iz mrtvih, su jedini izuzeci, ali njih je sam Krist podigao. Apostoli su činili ovo nekoliko puta, ali ovo su rijetki izuzeci u novozavjetnoj crkvi, i nijedna od ovih osoba nije rekla ništa o tome kako je “na drugoj strani”.

Jesu li stvarna?

Ne mogu dokazati jesu li stvarna. Samo Bog zna to, ali ponekad se otkrije da su ti ljudi varalice, mada mnogo više puta jednostavno ne možemo objasniti, zato neću ni pokušavati. Bog može učiniti ono što Bog želi učiniti. Jesu li oni koji su imali iskustvo blisko smrti sanjali tako živ san raja i pakla da su zaista povjerovali kako su bili tamo? Apsolutno da, ali ne možemo to reći za svako iskustvo blisko smrti koje je netko imao.

Opasnost je da se previše fokusiramo na ove priče, a ne na Bibliju i Isusa Krista. Sve što nam sklanja pogled s Isusa nije dobro. Ove priče su možda zanimljive, i nekoliko onih koje sam pročitao te tjeraju da se zamisliš, ali ne mogu donijeti nikakav biblijski sud na temelju ovih izvještaja, a ne želim odlutati u područje izvan Božje volje.

Bog nam govori da rastemo u milosti i spoznanju našeg Gospodina (2 Petrova 3,18), a ne da rastemo u spoznaji nepoznatog i misterioznog. To je kao preokupacija koju mnogi imaju sa anđelima. Toliko su se zanijeli njima da odbacuju Božju Riječ i Isusa Krista. Ono što se događa je da osoba počne čitati više o ovim iskustvima nego o onome što je najbolje za njih, a to je Božja Riječ. Postoji stvarna sila u Božjoj Riječi (Rimljanima 1,16; 1. Korinćanima 1,18), ali nema sile u ljudskim pričama i doživljajima. Oni mogu biti inspirativni, ali nisu inspirativni kao Božja Riječ.

Zaključak

Sa sigurnošću znamo da je Isus Krist umro i onda ustao. Iskusio je smrt za svakog od nas tako da se mi ne bi morali suočiti s drugom smrću, spomenutom u Otkrivenju, gdje je Ivan napisao “A Smrt i Podzemlje bili su bačeni u jezero ognjeno. Jezero ognjeno – to je druga smrt: tko se god ne nađe zapisan u knjizi života, bio je bačen u jezero ognjeno.” (Otkrivenje 20,14-15).

Sada, kako proći pored Velikog Bijelog Trona Suda i druge smrti? Pavao to jasno objašnjava, kada piše: “Jer ako ustima ispovijedaš da je Isus Gospodin, i srcem vjeruješ da ga je Bog uskrisio od mrtvih, bit ćeš spašen. Doista, srcem vjerovati opravdava, a ustima ispovijedati spašava. Jer veli Pismo: Tko god u nj vjeruje, neće se postidjeti. Nema uistinu razlike između Židova i Grka jer jedan je Gospodin sviju, bogat prema svima koji ga prizivlju. Jer: Tko god prizove ime Gospodnje, bit će spašen.”(Rimljanima 10,9-13)

Ako ste povjerovali u Krista, onda smrt više nije prepreka između vas i Boga, i ništa vas više nikada ne može odvojiti od ljubavi Božje (Rimljanima 8,38).

Autor: Jack Wellman; Prijevod: Ivana R.; Izvor: Faithinthenews.com