Molitva za Afganistan i talibane: Kako trebamo moliti?

Kršćani trebaju moliti za Afganistan, pa čak i za one koji nam žele zlo – talibane. Kako treba izgledati naša molitva? Za što možemo moliti? 

Pad Afganistana pod talibansku prevlast se čini neizbježnim, budući da talibani ponovno, nakon dva desetljeća, ostvaruju potpunu kontrolu nad zemljom. Iako ne znamo zasigurno što budućnost donosi, možemo biti sigurni da su afganistanski kršćani u velikoj opasnosti u danima koji dolaze

Čak i usprkos prisutnosti američkih vojnih snaga, Afganistan je prema organizaciji Open Doors bio opisan kao zemlja u kojoj je razina progona kršćana nešto slabija nego u Sjevernoj Koreji. Kršćani se suočavaju s teškim posljedicama u slučaju otkrivanja njihove vjere. kao što Open Doors nastavlja, otkriveni kršćani će pokušati pobjeći u drugu zemlju ili će biti ubijeni. Jedan je tajni, afganistanski vjernik rekao da samo Bog zna kako kršćani u Afganistanu preživljavaju svakodnevno. „Bog zna jer je s nama i boravi u nama. No umorni smo od tih svih smrti koje se događaju oko nas.“ 

Kako američke postrojbe u brzini napuštaju Afganistan, Kristovi sljedbenici bit će sve više izloženi progonima. Djevojke i žene će također patiti, kao i svi oni koji su u prošlih 20 godina pomagali silama Zapada. Trebamo se usrdno moliti za taj ranjivi narod i moliti Boga neka ih zaštiti od patnji koje dolaze.

Kršćani širom svijeta trebaju moliti za to da se Bog posebno brine za službenike i misionare koji ondje služe. „Svaki misionar i crkveni vođa koji me je kontaktirao zamolio me neka molim Gospodina kako bi osnažio njih u njihovoj vjeri, kako bi ostali snažni u Gospodinu, jer On je suvereni Kralj,“ tvrdi Josh Manley. 

Trebali bismo također moliti za one koji su bolesni. Kao što Open Doors ističe: „Iako se o ovim problemima ne govori dovoljno u medijima, različite bolesti šire se zemljom, a broj bolničkih kreveta i bolnica kao takvih je jako ograničen. Ne postoje informacije u vezi toga kako će zdravstveni sustav funkcionirati tijekom nove vladavine talibana.“ Također se trebamo moliti i za to da zemlja ne potpadne pod još više ekstremizma i terorizma. „Brzi napredak talibana može samo ohrabriti ekstremiste,“ tvrdi Paul Robinson iz Release International-a. 

No postoji još jedna skupina za koju nam Isus kaže da moramo moliti: za talibane. 

VIDI OVO: Tko su talibani?

„Čuli ste da je rečeno: Ljubi svoga bližnjega, a mrzi neprijatelja. A ja vam kažem: Ljubite neprijatelje, molite za one koji vas progone da budete sinovi svoga oca koji je na nebesima, jer on daje da sunce njegovo izlazi nad zlima i dobrima i da kiša pada pravednicima i nepravednicima.“ (Matej 5, 43-45) 

Kada je Isus dao ovu zapovijed koja uključuje ljubav i molitvu za naše neprijatelje, znao je da ćemo se jednoga dana trebati moliti i za islamističke, ekstremističke skupine poput talibana, koji ubijaju Njegovu Mladenku. Molitva za talibane nije nešto što bismo radili dragovoljno. No Isus nam je zapovjedio da i to činimo. 

U nastavku slijede tri specifična načina kako možemo moliti za one koji ubijaju našu afganistansku braću i sestre. 

Molitva za obraćenje talibana

Postoje dva primarna razloga zbog kojih ne molimo za obraćenje islamističkih ekstremista, poput talibana. Kao prvo, mislimo da je apsurdno pomišljati da će oni ikada postati Kristovi sljedbenici. Drugi razlog jest taj što se bojimo da bi se zapravo i mogli obratiti. 

Prvi razlog je uobičajeniji, budući da nam molitve za obraćenje ekstremista djeluju kao uzaludne. Prepoznajemo teološku istinu onoga što Bog može učiniti za njih, na temelju onoga što je učinio za nas: može im dati dar milosti, kako bi mogli biti spašeni. (Efežanima 2, 8) No na takvo nešto gledamo s ”realističkog” spektra i tada sami sebi govorimo da je vjerojatnost njihovog obraćenja ravna nuli i da bi stoga molitva za njihovo obraćenje bila samo gubitak vremena; našeg i Božjeg. 

Nema sumnje da su takva obraćenja rijetkost. No bez obzira na to trebamo moliti za njihovo obraćenje. Ako zaista volimo naše neprijatelje, kako bismo mogli ne moliti za to da Bog promijeni njihova srca?

Drugi razlog zbog kojeg ne molimo za njih jest strah da bi se mogli obratiti. Poput Jone i zemlje Ninive i mi želimo da naši neprijatelji trpe, umjesto da dobiju milost i oprost. 

Na primjer, tijekom Drugog svjetskog rata postojao je određen broj kršćana koji je slijedio svoju dužnost i molio za naciste. No kako bi se ti molitveni ratnici osjećali kada bi saznali da se Hitler, u trenutku svoje samrti, pokajao za svoje grijehe i da je dobio milost i spasenje od Boga? Mnogi bi se osjećali prevareno, jer bi smatrali da nije u redu to što bi Bog oprostio tako grozne zločine. Zasigurno bi se željeli žaliti, kao što se Jona žalio kada je Bog poštedio Ninivljane: „Ah, Jahve, nisam li ja to slutio dok još u svojoj zemlji bijah? Zato sam htio prije pobjeći u Taršiš; jer znao sam da si ti Bog milostiv i milosrdan, spor na gnjev i bogat milosrđem i da se nad nesrećom brzo sažališ.“ (Jona 4, 2) 

No baš zato što je Bog bogat milosrđem i suosjećanjem trebamo se moliti za obraćenje naših neprijatelja. Kako možemo to ne učiniti, kada je i Bog nama pokazao milost i suosjećanje kada smo i sami bili Njegovi neprijatelji? 

VIDI OVO: Zašto trebamo moliti za svoje neprijatelje?

Molitva za to da talibani budu onemogućeni u činjenju zla

Ne postoji dihotomija između molitve za obraćenje naših neprijatelja i za to da ne mogu činiti zla djela. Dobro je i za talibane, kao i za kršćane koje oni progone da ne mogu činiti više zla. Za one koji su svoja srca otvrdnuli za Gospodina bilo bi bolje da su njihovi životi skraćeni, nego da im se dopusti da i dalje čine zla Božjoj djeci. Kao što Jonathan Edwards govori u svojoj propovijedi u vezi Matejevog evanđelja 5, 22, ljudi u paklu dali bi sve samo da su tijekom svog života počinili barem jedan grijeh manje. 

U prošlih dvadeset godina, kako bi životi ljudi mogli biti zaštićeni, vlade svijeta, uključujući i američku vladu, morale su poduzeti vojne postupke kako bi spriječili talibane u njihovom progonu muškaraca, žena i djece u Afganistanu. Dobili smo mandat u pogledu podržavanja pravedne upotrebe sile, kako bi se ograničilo djelovanje takvog zla i trebamo se moliti da Bog još jednom omogući silu za suzbijanje zla. No trebamo biti pažljivi u vezi motiva koji stoje iza naših molitava. Iako smrt talibana može biti učinkovit način onemogućavanja daljnjeg sijanja uništenja i smrti, trebamo paziti da se ne radujemo njihovoj patnji ili smrti. (Izreke 24, 17) 

Molitva da talibane zadesi božanska pravda

Kao što iznosimo molbe kako bi naše zemaljske vlade obavile zemaljsku pravdu, tamo možemo moliti Boga neka ostvari svoju božansku pravdu. Kao što John N. Days kaže: „Dok su ljubav i blagoslovi obilježja etičnosti vjernika oba zavjeta, prokletstvo i pozivanje na božansku osvetu dijelovi su krajnosti takve etičnosti i to je nešto što treba zazivati samo u ekstremnim situacijama, protiv okorjelih, prijevarnih, nasilnih, nemoralnih i krajnje zlih grješnika.“ 

U našoj molitvi za Božjom pravednošću, trebamo biti pažljivi u vezi naših motiva. Molitva za ostvarivanje božanske pravde može nam poslužiti kao zaobilazan način kako da ne volimo naše neprijatelje. Iako osvetu trebamo prepustiti Bogu, ne smijemo zaboraviti ono što nam je zapovjedio. Kao što Pavao piše u Rimljanima 12, 19-21: 

„Ne osvećujte se, ljubljeni, nego dajte mjesta Božjem gnjevu. Ta pisano je: Moja je odmazda, ja ću je vratiti, veli Gospodin. Naprotiv: Ako je gladan neprijatelj tvoj, nahrani ga, i ako je žedan, napoj ga! Činiš li tako, ugljevlje mu ražareno zgrćeš na glavu. Ne daj se pobijediti zlom, nego dobrim svladavaj zlo.“ 

U poretku naših molitvi, molitva za iskazivanjem božanske pravde trebala bi biti posljednja na našem popisu, molitva koja je potrebna za one koji se ne žele okrenuti Bogu i koji ne žele prestati činiti zlo. 

Budući da smo i sami bili Božji neprijatelji, trebamo biti zahvalni zbog toga što nam je dopušteno da molimo za naše neprijatelje, sigurni u pouzdanju da će Isus čuti naše molitve. Trebamo biti zahvalni čak i za tu milost koja nam je udijeljena zbog koje želimo da talibani dobiju Božju milost. No ako odbiju i ako otvrdnu svoja srca protiv Onoga koji bi ih poštedio, tada trebamo moliti za ostvarivanje Božje pravde nad onima koji su udaljeni od Kristovog milosrđa. 

Autor: Joe Carter; Prijevod: Ivan H.; Izvor: Thegospelacoaliton.org; Prevedeno i objavljeno uz dopuštenje portala Thegospelcoaliton.org koje vrijedi samo za Novizivot.net.

NE PROPUSTITE!