Trudnoća prije braka: Je li grijeh biti trudna prije braka?

Je li grijeh biti trudna prije braka? Trudnoća prije braka ili izvan braka može biti posljedica ženinog grijeha, a može biti i posljedica tuđeg grijeha.

Donosimo vam osjetljivo pitanje koje ne dobivamo tako često, no ovog puta dolazi od anonimne slušateljice koja je jednostavno upitala: „Propovjedniče John, je li grijeh biti trudna prije braka?“ Kako odgovoriti na ovako osjetljivo pitanje?

Jedan način na koji bih preoblikovao ovo pitanje jest: „Jesu li posljedice grijeha grijeh?“ ali, kada sam promislio o tome, rekao sam: „Ne. Čak ni to nije dovoljno precizno, zar ne?“ Jer, trudnoća prije ili izvan braka može se dogoditi zbog ženinog grijeha, a može biti i posljedica tuđeg grijeha, kao što je silovanje. Ili oboje.

Primjerice, ako je ona voljno pristala na to i ako je on voljno pristao na to, oni oboje čine grijeh. Ona je bila ta protiv koje je muškarac sagriješio jer bi se na drugačiji način trebao brinuti o njoj, a ona griješi jer svojevoljno sudjeluje u grijehu.

Trudnoća prije braka nije grijeh, no seksualni odnosi izvan braka jesu

Ali, Pavao u 1. Korinćanima 6, 18 kaže: „Bježite od bludnosti!“ – stari prijevod upotrebljava izraz „preljub“. I znamo iz 1. Korinćanima 7,2 da on govori o izvanbračnim seksualnim odnosima, jer kaže: „Ipak, zbog bludnosti, neka svaki ima svoju ženu i svaka neka ima svoga muža.“  Drugim riječima, seksualni odnosi pripadaju isključivo sigurnom, svetom i predivnom svetištu bračnog saveza između jednog muškarca i jedne žene, dok god su oboje živi.

Stoga, prisutnost djeteta u utrobi izvan braka je ili rezultat tuđeg grijeha (silovanje) ili rezultat vlastitog grijeha. Sada, da se vratimo na to originalno, preoblikovano pitanje. Uzimajući u obzir da je ova nova majka tog nerođenog djeteta sagriješila jer je imala seksualne odnose izvan braka, je li prisutnost tog djeteta u njezinoj utrobi grijeh? Je li trudnoća ili dijete grijeh?, pita ona. Odgovor je: Ne. I dopustite mi da taj ‘ne’ potkrijepim s tri opažanja koja će mi pomoći da toj majci u neplaniranoj trudnoći i bilo kome drugome tko ovo sluša, ukažem na značajnost i nadu usredotočenu na Krista.

Je li grijeh biti trudna prije braka
Foto: Pixabay

Prvo opažanje: Kad bi postojala stigma koja se pridaje vanbračnoj trudnoći, ja mislim da bi to bila dobra stvar. Danas se ona gotovo potpuno izgubila jer je bludnost postala normalna pojava i jer se ljudski osjećaji stavljaju ispred poziva na svetost. Želim reći da je ključno da svaki kršćanin i svaka crkva treba jasno dati do znanja da se bilo kakva stigma koja se pridaje trudnoći prije braka zapravo odnosi na prethodni grijeh, a ne trudnoću kao grijeh.

A ako ne postoji prethodni grijeh, recimo, u slučaju silovanja, tome treba pristupiti nježno i oprezno, ali ne, barem ja mislim, u crkvi već privatno. Stoga, opet kažem, prikladna stigma pripada prethodnom grijehu kao svojoj osnovi i sadašnjoj trudnoći samo kao eventualni ‘ukazatelj’ na taj grijeh. A važan razlog toga slijedi u mom drugom opažanju.

Seksualni odnos izvan braka može biti oprošten

Sljedeća stvar koju želim reći jest da ženino iskustvo sramote treba vrijediti samo za prethodno počinjen grijeh, ne za sadašnju trudnoću. Jedan od razloga za to je taj što grijeh može biti oprošten, poradi Krista. Žena može priznati grijeh i biti slobodna od istoga čime je njezina sramota prevladana i oduzeta pročišćavajućom milošću Božjom. Ako se sramota pripisuje trudnoći ili samom djetetu, onda nema svladavanja istog.

Drugim riječima, rješenje i za stigmu i za sramotu jest u predragocijenosti Kristova oproštenja i oproštenju ponizne zajednice spašenih grešnika. Sve to pretpostavlja da osnova stigme i sramote pripada na odgovarajuće mjesto, točnije, pripada prethodnom grijehu, a ne sadašnjoj trudnoći.

I na kraju, treće opažanje: svemoguća milost, Božja suverenost, čini mogućim da i trudnoća i dijete – tj, iskustvo žene i iskustvo djeteta – bude izvedeno na dobro u životu i žene, i djeteta, i  obitelji, i crkve, i svijeta.  Nitko, ni žena ni obitelj ne treba misliti da, zato što je dijete začeto u grijehu, ukoliko jest, da ga Bog ne može učiniti velikim. Jer može.

Stoga, nadam se da je naša anonimna prijateljica svjesna da je dobro i mudro biti ozbiljan, razborit i iskren o stigmi i sramu grijeha bludnosti (ukoliko je tako) i da otkupljenje za taj grijeh, nada u život pun radosti, slobode, mira i korisnosti za majku, dijete, obitelj i za svakog ‘pogođenog’ ne bi trebalo tražiti u minimizaciji grijeha, već u maksimizaciji Božje milosti. Ta je milost jako, jako velika.

Vaša trudnoća nije grijeh. Grijeh koji je donio trudnoću, ako jest, nije ništa manje oprostiv od mojih grijeha ili grijeha onih iz vaše crkve. Vaše iskustvo s tim oproštenjem kroz pokajanje i vjeru u Isusa može postati snažno svjedočanstvo Kristove ljepote. I to dijete može odrasti u ljepoti Krista i postati veliko.

Izvor: Desiringgod.org; Prijevod: Suzana Z.; Prevedeno i objavljeno uz dopuštenje portala Desiringgod.org koje vrijedi samo za portal Novizivot.net.

PROČITAJTE JOŠ: