U zemlji u kojoj se velika većina stanovnika izjašnjava kršćanima još uvijek postoje ogromne razlike u vjerovanjima o tome tko je Isus zaista bio.

Nije teško naići na osobu koja će imati OK mišljenje o Isusu a istovremeno neke njegove izjave smatrati potpuno besmislenima. Ovdje prenosimo dio predavanja koje je John Maisel održao na studentima i profesorima Moskovskog državnog sveučilišta u SSSR-u 1990. godine:

Temeljno pitanje današnjeg svijeta glasi: Tko je Isus Krist? Zato sam naše večerašnje predavanje odlučio podijeliti prema tematici dvaju pitanja:

Prvo: Je li Isus Bog?

Drugo: Kako Ga možemo osobno upoznati?

Ta sam pitanja izabrao zato što nemamo vremena početi od samog početka i upitati se: “Postoji li Bog?” ili: “Kako mogu znati da Bog postoji?” Čak i kad bismo imali toliko vremena i kad bih predočio racionalne dokaze o postojanju osobe beskrajnog Boga, morali bismo se ipak suočiti s pitanjem: “Tko je Isus Krist?” Kad, bismo okupili religijske stručnjake iz cijelog svijeta, različitih vjera i iz različitih zemalja i upitali ih tko je Bog, dobili bismo mnoštvo različitih odgovora. Neki bi rekli da je Bog osoban, a drugi bi ustvrdili da nije osoban. No vjerujemo li da istina nije relativna, zaključili bismo da Bog ne može istodobno biti i osoban i neosoban.

VIDI OVO: Kako Isus može biti Bog i Sin Božji u isto vrijeme?

Postavljajući pitanja o tome tko je Bog i kako Ga možemo upoznati, susrećemo se s ograničenim dosezima razuma dok pokušavamo shvatiti beskrajno biće, osobu ili Boga. Zbog ograničenosti našeg uma čovječanstvo je razvilo brojna različita mišljenja. I onaj tko ustvrdi da Bog ne postoji krši filozofska načela, pri čemu se predstavlja kao osoba ograničena razumijevanja koja daje apsolutnu izjavu o prirodi beskrajnosti. To bi bilo jednako pitanju koliko cjelokupnog znanja posjeduje čovječanstvo. Albert Eintstein, dobitnik Nobelove nagrade za fiziku, rekao je da čovječanstvo raspolaže s manje od 1% cjelokupnog znanja. Ne bi li onda, bilo moguće da Bog postoji u 99% preostalog znanja?

Jasno je, dakle, da osoba s ograničenim razumom ne može s potpunom pouzdanošću izjaviti kako Bog ne postoji. Da bi to mogao, čovjek mora posjedovati cjelokupno znanje; zato je ljudima vrlo teško zamisliti kakav je doista Bog, a da pritom budu sigurni u ispravnost svojih mišljenja.

Sljedeći razgovor vodio se između sveučilišnog profesora i čovjeka koji se izjasnio kao ateist. Upravo nam taj razgovor pomaže da ilustriramo izneseno gledište.

PROFESOR: Kako možete reći da ste ateist (uopće ne vjerovati u postojanje Boga) kad se slažete da posjedujete samo 1% cjelokupnog znanja?

ČOVJEK: Pretpostavljam da sam trebao reći kako sam agnostik – ja ne znam postoji li Bog.

PROFESOR: Jeste li izraziti ili umjereni agnostik?

ČOVJEK: Kako to mislite?

PROFESOR: Izraziti agnostik tvrdi kako se ne može znati postoji li Bog, a umjereni agnostik samo misli da Bog ne postoji.

ČOVJEK: Mislim da bih mogao reći kako sam izraziti agnostik.

PROFESOR: Možete li biti sigurni da Bog ne postoji? Ili, možete li sigurno znati da bilo što možete pouzdano znati?

ČOVJEK: Ne, ne mogu tvrditi da sam siguran da Bog ne postoji.

PROFESOR: Dakle, vi ste, zapravo, umjereni agnostik.

ČOVJEK: Da, čini se da je tako – ja ne znam postoji li Bog.

PROFESOR: Zvučite kao čovjek koji govori: “Ja nikad , nisam vidio nikakve dokaze o postojanju Boga, stoga ne znam postoji li.”

ČOVJEK: Tako je. Nikad mi nije predočen nikakav dokaz o postojanju Boga, o životu poslije smrti ili o konačnom smislu života.

Upravo odavde moramo započeti, i to s pitanjem: Imamo li dovoljno dokaza da bismo mogli zaključiti kako Bog postoji i kako je moguće ostvariti zajedništvo s Njim?

VIDI OVO: Je li Bog umro kada je Isus umro na križu?

Vratimo se skupu religijskih stručnjaka. Pretpostavimo da netko od tih stručnjaka ustane i kaže: “Ja sam Svemogući Bog – ja sam Stvoritelj neba i zemlje. Stvorio sam vas i ako ikad poželite iskusiti stvarni smisao svoga života, morate me osobno upoznati i ostvariti zajedništvo sa mnom.” Kad bi se to dogodilo, barem bismo imali odakle početi. Mogli bismo promatrati dokaze o životu tog stručnjaka da bismo odredili istinitost ili neistinitost te izjave. A to je upravo ono što imamo u osobi Isusa Krista.

Za vrijeme svoje zemaljske službe prije dvije tisuće godina Isus je rekao: “Ja sam Bog.” Rekao je također da je Stvoritelj neba i zemlje i da jedino kroz Njega čovječanstvo može iskusiti istinski mir i ostvariti vječni život. Time nije samo izrekao svoju dramatičnu objavu, već je imao i dokaze za potkrjepu te tvrdnje. Upravo je Isusova jedinstvenost dokaz Njegova božanstva. Zaustavit ću se ovdje da bih naglasio kako je Isus jedinstven medu svjetskim religijskim vodama upravo po svojoj tvrdnji da je Bog.

Buda nikad nije tvrdio da je Bog. Mojsije nikad nije tvrdio da je Jahve. Muhamed nikad nije tvrdio da je Alah. A Isus Krist je tvrdio da je istiniti i živući Bog! Zapisi pokazuju kako Isus nije bio raspet zato što je oživljavao mrtve ili učinio da slijepi progledaju odnosno hromi prohodaju. Bio je raspet zato što je tvrdio da je Bog. Stoga pitanje Njegova božanstva postaje iznimno važno.

Buda je jednostavno rekao: “Ja sam učitelj u potrazi za istinom.” Isus je ustvrdio: “Ja sam Istina.” Konfucije je izjavio: “Ja nikad nisam tvrdio da sam svetac.” Isus je upitao: “Tko me može optužiti za grijehe?” Muhamed je rekao: “Ako Bog ne prebaci svoj ogrtač milosti preko mene, ja nemam nade.” Isus je rekao: “Ako ne vjerujete u mene, umrijet ćete u svojim grijesima.”

Isusove riječi tjeraju slušatelje ili čitatelje na odluku. Ono što odlučite u vezi s Isusom danas, to je najvažnija odluka koju ćete ikad donijeti. Vaša odluka o Isusu Kristu važnija je od vaše ideologije i od vaše karijere. Važnija je i od izbora beračinog druga. Ako je Isus Bog, morate odlučiti kako ćete se odrediti prema toj tvrdnji. Ako pak smatrate da nije Bog, ne biste smjeli imati ništa s Njim.

C. S. Lewis, nekadašnji profesor Oksfordskog sveučilišta, bio je ateist koji je kasnije postao kršćaninom. U svojim djelima Lewis ističe kako nitko ne može biti neutralan kad je riječ o Isusu Kristu. Lewis je napisao: Ja pokušavam spriječiti ljude da kažu glupost koju često znaju izreći o Njemu: `Spreman sam prihvatiti Isusa kao velikoga moralnog učitelja, ali ne prihvaćam Njegovu tvrdnju da je Bog.’ To je nešto što ne smijemo reći. Čovjek koji je ipak samo čovjek, a izgovori ono što je rekao Isus, neće postati velik moralni vođa, već luđak, kao i onaj koji izjavi da je kuhano jaje, ili će biti demon iz samog pakla. Vi se morate odlučiti: ili je taj čovjek bio Božji Sin, ili luđak, ili nešto još gore. Možete Ga zatvoriti kao ludu, možete pljuvati po Njemu i ubiti Ga kao demona, a možete i pasti pred Njegove noge i zvati Ga Gospodinom i Bogom. Ali ne smijemo sebi dopustiti glupost govoreći kako je On bio veliki. ljudski učitelj. On nam nije ostavio tu mogućnost. On to nije želio biti.”

VIDI OVO: Je li Isus kao Božanstvo izglasan tek na Nicejskom koncilu?

Kad pročitate knjigu do kraja, nadam se da više nećete govoriti kako je Isus bio samo dobar čovjek. Želite li biti pošteni glede intelektualnog integriteta, ne možete ostati nepristranima. Isus je ili Bog ili lažac. Možete zaključiti da Isus nije Bog i odgurnuti Ga od sebe, ali, kao što je profesor Lewis rekao, molim vas, nemojte reći da je bio samo dobar moralni vođa.

Autor: John Maisel; iz knjige Johna Maisela “Je li Isus Bog?”

PROČITAJTE JOŠ: