BOGU SE GADI: Zašto je ogovaranje jedan od najodvratnijih grijeha?

Foto: sanja gjenero/Freeimages.com

„Opak čovjek zameće svađu, a klevetnik razdvaja prijatelje.“ Izreke 16,28

Ogovaranjem drugih do klevete

Ne postoje mnoge stvari koje su za kršćane ili crkvu destruktivnije od ogovaranja. To je jedna od sedam stvari koje Bog mrzi i koje se ponekad nazivaju sedam smrtnih grijeha (Izreke 6,16-19). Bog mrzi laži i Biblija izjavljuje da će svi lažljivci (oni koji nikada nisu bili spašeni) imati svoju udio u ognjenom jezeru (Otk 21,8). Ogovaranje nije ništa manje od klevetanja imena neke osobe, i u mnogim slučajevima, klevetnik se može držati odgovornim na sudu. Ogovaranje je kao atentat na osobnost, osim što osoba na koju se vrši atentat nije prisutna. Koliko je kukavički govoriti o osobi iza njezinih leđa? Bismo li isto rekli o njima kad bi oni bili prisutni? Vjerojatno ne. Dobro pravilo je da nikada ne kažemo nešto o nekome tko nije prisutan, a što im ne bismo rekli u lice.

Ogovaranje i ostali opaki grijesi

Pavao u istoj rečenici spominje neke od najopakijih grijeha čovječanstva kao što su srdžba, oholost, kleveta, svađa, spletkarenje, nered, ljubomora zajedno s ogovaranjem (2 Kor 12,20), ali što je još gore, u slučaju da je nešto propustio, ogovaranje također spominje uz ubojstvo, prijevaru, zavist, zloću, zlobu, lakomost, pakost i svaku vrstu nepravde (Rim 1,29), i to ponovno sve u istoj rečenici. Važno je znati da nadahnuta Božja Riječ navodi ogovaranje među nekima od najopakijih, najgnjusnijih grijeha cijelog čovječanstva. Ogovaranje dijeli crkve, razara obitelji i razdvaja bliske prijatelje (Izreke 16,28), od toga da su najbolji prijatelji do toga da postanu najveći neprijatelji. Znam da ovo zvuči grubo, ali morali smo jednu osobu odstraniti iz zajedništva naše crkve zato što je ogovarala druge i pričala laži, klevetala crkvu iznoseći lažna svjedočanstva, i jednom je na nedjeljnom proučavanju zapravo rekla da smo učili kako je ono što je Hitler radio bilo dobro, krivo predstavljajući ono što je učitelj stvarno rekao izvlačeći iz konteksta ili još gore, trgajući iz konteksta i optužujući ga da je rekao nešto što zapravo nikada nije rekao. Čak je podijelila i crkveno vodstvo prekidanjem sastanaka, govoreći za vrijeme crkvene službe o drugim ljudima i konstantno raspravljajući i osporavajući učitelja za vrijeme nedjeljnog biblijskog proučavanja.

Mjerenje naših riječi

Svatko od nas će po Kristovom povratku biti pozvan na odgovornost za svaku beskorisnu ili bezrazložnu riječ koju smo izrekli (Mat 12,36). Oni koji su se pokajali i pouzdali u Krista bit će pošteđeni Božjeg suda, ali bi nas se moglo ukoriti zbog bezbrižne i nemarne upotrebe riječi, uključujući sva ogovaranja koja smo ponavljali ili izgovorili. Ponavljanje trača čini nas jednako krivima kao i onoga koji ga širi. Suučesnici smo u zločinu. Pavao je rekao da će čak i vjernici, iako su naši grijesi plaćeni na križu, morati dati račun Bogu (Rim 14,12). Jedan od načina na koji možemo prestati s ogovaranjem jest da kažemo: „Idemo sada ti i ja ravno k toj osobi i razgovarajmo s njom o njezinom problemu te joj reci ono što si meni rekao kako bismo joj mogli pomoći“ ili „Otići ću k njima i reći im što si mi rekao kako bi znali da ljudi znaju o ovom problemu“, i znate što? To je ono što zaustavlja trač. Ako ništa, barem mi neke osobe više neće prilaziti s tom namjerom!

Zaključna molitva

Bože, Oče moj, molim te pomozi mi da čuvam svoj jezik i govorim drugima jedino na način koji ih izgrađuje, a ne da ih dovodi do suza, odnosno da im ne govorim iza leđa, jer znamo da Ti mrziš ogovaranja i nećeš ostaviti bez krivnje one koji kleveću imena drugih ljudi. U Isusovo dragocjeno ime Te molim. Amen.

Autor: Jack Wellman; Prijevod: Vesna L.

Reci što misliš